branderig en moe gevoel in benen

ben nu bijna 18 weken zwanger van ons eerste kindje, maar de laatste paar dagen heb ik steeds een branderig en moe gevoel in men benen het lijkt wel of ik dan nie meer vooruit kan en op men benen kan staan
Herkent iemand dit? weten jullie misschien iets wat of helpt

groetjes
 
dat gevoel herken ik nog wel van mn eerste zwangerschap.
Wat bij mij hielp was wisselende douches warm en (goed) koud over mn benen heen en ik had onder mn matras bij mn voeteneind een kussen gelegd zodat mn benen snachts wat hoger lagen.
Toch hield ik dat gevoel wel in mn zwangerschap nog wel steeds een beetje..

Je zou eventueel nog kunnen kijken voor een verkoelende gel.. maar daar heb ik geen ervaring mee.

succes ermee, en ik hoop dat het een stuk minder word.
groetjes marina


ps heb je spataders? daar zou het ook nog aan kunnen liggen en zou spatadertherpaie wat kunnen zijn
 
Hoi,

Ik heb hier altijd al last van gehad. Het is ook echt iets :)

Het heet restless legs syndrome.
Hieronder zet ik een link zodat je er vannalles over kan lezen! Het is echt heel vervelend dat gevoel. Maar sommige dingen kunnen gewoon helpen! Dus kijk er ff naar!

Succes ermee!


http://www.rlstest.nl/
 
Ik herken het ook, ben nu 21 weken en gisteren (warm weer) had ik echt dikke enkels en een branderig gevoel. Je kan tijdens je zw.schap meer vocht vasthouden, zeker met warm weer. Naast de warm/koud douches over je voeten en je voeten wat hoger leggen, helpt het ook om een lekkere voetencreme te kopen die verkoelt en ontspant en daar je voeten lekker mee insmeren (of je man!?). Dit bevordert de bloedsomloop waardoor vocht beter afdrijft. En... veel drinken, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt...

Ga zo zelf maar eens op Birkenstocks uit, hoewel ik niet helemaal weet of ik ze nou hip of afschuwelijk vind. Ik denk dat het voor mij wel lekker is de zomerdag...

Succes!

Blossom

 
Ben toch maar gezwicht voor een paar keileuke UGG's. Ietwat duurder, maar ik vind ze dan ook mooier... Superleuke slippertjes met bandje achter de hiel langs. Laat die zomer maar komen!!

 
Terug
Bovenaan