branderig getrek om keizersnede!

Hoi Dames!!

Ik ben 35.5 weken zwanger van de tweede, en ik moet zeggen de kindjes zitten vrij kort op elkaar, en dat wouden we ook heel erg graag. De eerste is met een keizersnede geboren, dit is inmiddels dik 13 maanden geleden. En nu is de tweede aan de beurt. Tot nu toe, heb ik totaal geen last gehad van het litteken van de keizersnede, maar sinds een paar dagen, voel ik af en toe weer dat gemene branderige gevoel, wat je na een keizersnede ook nog vaak lang voelt. Ik denk aldoor, ooo jeee.. straks scheurt er iets. Maar ach als ik zo zit als nu, voel ik weer niets. Herkent iemand dit branderige trekkerige gevoel?! Ik moet morgen weer naar de gyn, zal het er even met hem over hebben. Maar kunnen jullie mij in tussentijd al wat gerust stellen?!

Liefs supermams

Hoi supermams,ik heb ook bij mijn eerste een keizersnee gehad,ik ben nu 36 wk en 4 dagen zwanger.ook ik heb ook af en toe   een wat branderig gevoel daar,heb het vorige keer even aan de verloskundige gevraagd.en hij zei dat dit erbij hoorde doordat het kindje nu meer gaat dalen gaat het er tegen aan liggen en dat trekt dus brand,het hoort er dus waarschijnlijk bij we gaan er maar van uit.Tussen mijn eerste en tweede zit 3,5 jaar dus of het temaken heeft met dat je kindertjes zo dicht op elkaar zitten dat weet ik niet.

ik hoop dat ik je wat gerustgesteld heb.goed veel sterkte verder met de laaste loodjes.groetjes patries  

Bedankt voor je reactie!

Ja ben wel weer wat gerust gesteld haha.. ergens vrij normaal ook, dat het wat branderig trekkerig is daar rond het litteken, het zal altijd wel gevoelig blijven. Tja toch heb ik nog van geen een deskundige gehoord, dat het gevaarlijk was, dat ik (na 5 maanden) alweer zwanger was van dit kindje. En scheuren van de baarmoeder, dat komt zelden voor. En volgensmij kan dat inderdaad net zo goed gebeuren bij iemand die al jaren terug een keizersnee heeft gehad. De verloskundige zei tegen mij, dat het littekenweefsel zo sterk is, dat scheurt echt niet zomaar kapot...

Weet jij dan toevallig, hoe dat zit, als je in het ziekenhuis moet bevallen? Ik moet dus morgen voor het eerst naar de Gyn, zal het hem ook even vragen natuurlijk. Maar moet je dan de eerste weeen thuis opvangen ofzo? Hoe weet je nu wanneer je naar het ziekenhuis moet zegmaar. Hmmmmm zal het morgen is vragen. Omdat je de verloskundige niet meer ziet, maar onder controle straat bij de Gyn.

Wie weet lees je het nog, en weet jij misschien een antwoord!!!!!

Ik wens jou ook nog een voorspoedige zwangerschap/bevalling toe!

Liefs supermams

Ik was ff met jullie mee aan het lezen ik ben van het augustus 2008 forum. Bij mij zit 13 maanden en 3 dagen tussen mijn kids. Ik kreeg bij de 2e met 37 weken last van harde buiken en toen begon ook dat branderige gevoel van de eerste keizersnede. ik heb toen 1 nacht ter controlle in het ziekenhuis gelegen en de volgende dag werd er besloten om direct een keizersnede te doen ivm met de risico's als de wond zou scheuren. Nu was het bij mij loos alarm want ze hebben met 2 man aan dat litteken zitten trekken om het open te krijgen. Ik zou het toch voor de zekerheid ff zeggen tegen de gyn als er last van blijft houden.

liefs Nancy mv Fenna en Yara

hoi supermams,Als je in het ziekenhuis moet bevallen is het volgens mij normaal dat je belt als je weeen om de 5a6 minuten hebt,maar weet het ook niet helemaal zeker.ik ben namelijk van mijn eerste nogal onverwachts bevallen.met 32 week.ik had een loslatende placenta.Dus voor mij is alles wat ik nu mee maak ook allemaal nieuw.

Wat ik wel vond dat ze in het ziekenhuis wel heel aardig waren en je het gevoel had dat je op het hoogste adres bent.Misschien kun je ook nog wat vragen van mij beantwoorden ha ha,zoals oefen weeen heb je die ook al gehad en wat voel je dan?hoe voelt het alsje je vruchtwater verliest?kijk maar even of je er wat mee kunt.verder over wanneer je moet bellen en zo kun je ook wel weer terug vinden op internet.

goed susces en tot hoors groetjes patries

Hallo dames,
mijn eerste is in juni 2006 met een KS geboren en bij mij is toen (en nu weer) nadrukkelijk gezegd dat ik minimaal 1 jaar moest wachten met weer zwanger worden.
Gevolg is nu (dus) ook dat ik totaal geen last heb van het litteken.

Als mijn bevalling begint voor de geplande dag, dan bel ik eerst de VK en ga daarna naar het ziekenhuis. Als het snel gaat mag ik direct naar het ziekenhuis.

Maar ik ga er vanuit dat de kleine zich keurig aan de opgegeven datum houdt ;)

Groetjes!

Hoiiiii...

Het is gewoon heel verschillend wat de Gyn adviseerd vind ik. Ik heb al zo veel verschillende dingen gehoord, en een jaar wachten vind ik pers. wel heel erg lang, als je graag twee kids wat dichter op elkaar wil.

Ik was na 5 maanden weer zwanger, misschien wat vroeg, maar dan meer voor je lichamelijke gesteldheid. Je lichaam is nog aan het ontzwangeren, en heeft toch 9 maanden nodig om te ontzwangeren. Maar voordat er echt weer druk op de wond komt te staan ben je wel weer een jaar verder, dan is de baarmoeder zo groot geworden. En dan is de wond heus al sterk genoeg. Maar ieder voor zich natuurlijk. De meeste artsen en gyneacologen adviseren toch om minimaal een half jaar te wachten met opnieuw zwanger raken.. nouja, ik was bijna een half jaar niet meer zwanger hahah.. gaat helemaal goed komen. Bovendien is het nu toch al te laat haha.. ik zal het morgen nog is aan de Gyn vragen. Toch ziet het litteken er aan de buitenkant nog prima uit.. tja je weet natuurlijk niet wat er met de binnenhuidse littekens gebeurd. Ik las ook op internet, dat was een reactie van een Gyn... dat het scheuren van een keizersnee zelden gebeurd, en als dit gebeurd, dan is er ook vaak iets mis geweest tijdens het hechten van de wond, niet netjes gehecht.. of dat het is gaan ontsteken ofzo. Maargoed.

Ja zal morgen ook wel even vragen over hoe voorweeen voelen. Maar denk dat ik je dat ook al wel kan vertellen ahha.. volgensmij voelt dat gewoon als menstruatiepijn... maar trekt de pijn weer helemaal weg op den duur. Bij echte weeen weet je echt wel dat het een echte wee is, want dan word het behoorlijk heftig met de pijn. En over het breken van de vliezen. Ik heb dat ook zelf mee gemaakt. Ik voelde een soort van ting in mijn buik, voelde niets, maar moest ineens naar wc, verloor een berg afscheiding dacht ik. Eenmaal op wc.. verloor ik veel slijm en bloed (bloedprop dus) en ik hield niet op met plassen haha.. maar met een heeeeel dun straaltje bij mij. Maar toch, het liep door. Ik wist al wat er aan de hand was, de vliezen!! En de slijmprop. Verloskundige gebeld, die zei dat ik op bed moest gaan liggen, ze kwam er meteen aan. De kleine moest binnen 24 u geboren worden. Helaas had ik verhoging (was snotverkouden) en mijn zoontje had een zeer onregelmatige hartslag, ze dachten meteen aan een infectie, en er mocht niets meer gedaan worden (inwendig) ik kreeg meteen een keizersnede. Wel vreemd hoor, zo denk je nog, we gaan het lekker thuis doen, en zo lig je op de operatie tafel. Mijn zoon kwam twee weken te vroeg. Is kijken wat er nu over twee weken gebeurd, of misschien al eerder hihi..

Sterkte allemaal!!!!!!!!!!

Liefs supermams

Hoiiiii..

Ik zou nog even laten weten hoe het was he bij de gyn. Eigenlijk alles prima, hij heeft nog even een echo gemaakt, hoofdomtrek kwam uit op 37 weken (ben 36 weken), beentje opgemeten, kwam uit op 36 weken, dus klopt wel ongeveer. Het getrek op keizersnee was heel normaal, hij reageerde er zelfs bijna niet op... komt omdat de baby dus indaald, meer druk op het litteken. Hij heeft eigenlijk helemaal niet mijn bloeddruk opgemeten, maar ik houd geen vocht vast, en ik geloof niet dat de bloeddruk hoog is. Het kindje leek normaal van grootte, dus daar ben ik reuze blij mee. Bij mijn moeder zeiden ze altijd, het word weer een vors kind!! En ze beviel meestal van 8 en 9 ponders! Maar mijn zoontje was ook 3375 gr. maarja wel twee weekjes te vroeg dan.

Ik vroeg nog, wanneer ik me moest melden, als er iets gebeurd. Eigenlijk bij alles naar het ziekenhuis komen, breken van vliezen... weeen en dat soort dingen. Ik denk dat ik dan eerst even met de assistente bel (met weeen). Hij zei helaas wel, dat hij er bijna zeker van was, dat het nog niet zo ver is, en dat hij mij gezellig volgende week weer terug ziet hihi.. ik zei dat ik wel blij was om dat te horen. Ik ben gewoon erg onrustig, denk elke keer, wat als de vliezen breken!! Maar het is ook nog wel aan de vroege kant natuurlijk... nog 4 weken te gaan, misschien nog wel langer. Maar het is goed dat de Gyn, duidelijk heeft gezegd, dat het nog niet echt lijkt op, dat ik bijv. aankomend weekend zal gaan bevallen. haha.. geeft ook wel rust. Nou dat was het dan.. nu moet ik iedere week op controle, verder was alles prima.

Ik hoor wel weer hoe het bij jullie afliep tijdens de controles!!!

Liefs supermams

Terug
Bovenaan