Brandwonden adviezen

Laatst kwam ik op een site deze 12 adviezen om brandwonden bij kinderen te voorkomen:
1. Kopjes hete thee en koffie altijd weg van kinderen houden
2. Geen thee of koffie drinken met kinderen op schoot
3. Geen tafelkleed gebruiken
4. Een thermoskan gebruiken in plaats van een koffie- of theepot
5. Op de achterste pitten van het fornuis koken
6. Met stelen van pannen naar zij- of achterkant gedraaid koken
7. Snoeren waterkoker/koffiezetapparaat zo kort mogelijk maken
8. Een fornuisrekje op het fornuis gebruiken
9. Bad- of douchewatertemperatuur testen voordat kind in bad of onder douche gaat
10. Kind niet alleen laten in de badkamer
11. Als u de kraan dichtdoet, eerst warme kraan uitdraaien en daarna de koude
12. Een thermostaatkraan gebruiken in plaats van een gewone kraan

Ik ben zelf een jonge moeder en denk hier al een paar dagen over na, hoe denken jullie hierover?
 
Goeie tips lijkt me! Ik doe deze dingen uit ervaring. Maar door ze van tevoren te weten voorkom je het sneller.
Ik zou de keuken afschermen tijdens het koken als dat kan natuurlijk.
 
Persoonlijk lijken ze me niet meer dan logisch eigenlijk, doe die dingen automatisch. Een tip die er niet bij staat; bij de verwarmingsketel de temp. instellen, zodat het water nooit echt kokend is en de verwarming ook niet kokend heet wordt. Een vriendin van me wist het niet, haar peuter trok zich op aan de verwarming en beidde handjes verbrandt.
er zijn zoveel zaken mbt veiligheid waar je op "moet" letten. Laatst zat ik met mijn dochtertje te lunchen, ik loop even naar de keuken en mevrouw had al bijna mijn mes te pakken.
ondanks alle goede tips ten spijt gebeurt er altijd wel een ongelukje. Ik zou me dan ook eerder druk om maken over ( kinder-) EHBO en zorgen dat je een basisset medicijnen etc. in huis hebt. Zoals bij bijv. brandwonden, speciale gaas tegen brandwonden etc.
 
Een aantal van die adviezen doe je al automatisch (ik wel iig) maar het is goed om het allemaal op papier te zien. Onze kleine meid mag sowieso de keuken niet in als ik kook en verder zorg ik dat ik 's avonds strijk en de strijkplank en bout weer zijn opgeruimd voordat zij weer naar beneden komt de volgende dag.
 
Terug
Bovenaan