Braxton hicks.

hallo dames.
ik ben 19 weken en 1 dag zwanger.
en heb nu al heel erg de braxton hicks.
ik moet dus nu al rustig aan doen ect en niet meer tillen blabla.
wie kent dit en heeft ook nog een kindje rondlopen.
hoe houd jij je dan rustig.

x

whahaha, niet dus.... Zo makkelijk gezegd he, rustig houden als je een kindje hebt. Wat ik doe (of dus juist niet) is het huishouden. Stofzuigen, dweilen, vuilniszak vervangen, de was in de machine of droger doen. Het mag allemaal door mn man gebeuren.
Licht dingen zoals de was vouwen, de vaatwasser en koken doe ik nog wel. Zo is het toch nog een beetje eerlijk verdeeld.....

Hoi,

Mijn vk zegt dat dit helemaal geen kwaad kan. Ik heb ze ook de hele dag door en ook s`nachts in bed. Ik hoef niet rustiger aan te doen.
Ik heb er al 2 rond lopen, en heb een aantal dieren waar ik voor moet zorgen. Ik doe eigenlijk nog alles thuis, ik kan niet zo goed dingen uit handen geven.
Zolang ze geen pijn doen, zijn ze niet erg.

Groetjes, Ris

rustiger aandoen? welnee. Het kan inderdaad helemaal geen kwaad zolang het maar niet tot ontsluiting leidt. Ik heb sinds week 16 last van harde buiken en het is vervelend, maar ik ga echt geen dingen laten. Ik heb een dochter van net 4 en een zoontje van bijna 3 en ben ondertussen ruim 35 weken zwanger, en ik til de kinderen (en andere zware dingen) niet meer op. Dan heb ik gewoon de rest van de dag een pijnlijke buik. Dit is het enige dat ik heb veranderd. Verder doe ik gewoon alles nog, die harde buiken komen toch wel, of ik nou de hele dag niets doe  of niet  :)

Hoi Stephanie,

Dat klopt inderdaad, of je nu rust of niet, de harde buiken komen toch wel.
Ik heb het ook vaak juist met rust.
Je kunt er niet veel aan doen. Ik baal er wel van want ze zijn wel hindelijk, maar het kan geen kwaad.

Groetjes, Ris

De verloskundige raad inderdaad snel rust aan bij harde buiken vroeger in de zwangerschap. Ik weet niet of je echt veel doet op een dag? Bij normale activiteiten is het niet echt heel noodzakelijk om extra te gaan rusten.

Harde buiken horen er bij, maar kunnen inderdaad wel een vroeggeboorte tot gevolg hebben (maar over het algemeen pas als ze pijn gaan doen of je ze echt heel veel hebt). Pasgeleden is hier nog iemand op het forum door harde buiken in het ziekenhuis beland. Ik durf het dus niet helemaal af te doen als  'geeft niks, hoort er bij'.

Ikzelf heb ook al vanaf heel vroeg in de zwangerschap last van harde buiken. Ze zijn een tijdje pijnlijk geweest, toen heb ik iets rustiger aangedaan en verdween de pijn. Daarna gewoon weer verder.

Groetjes, Marisa

bij sems zwangerschap lag ik idd met 24 weken en 1 cm ontsluiting in het ziekenhuis.
mijn harde buiken doen heel veel pijn en komen met 7 per kwartier en dan weer even rust.
het rusten lukt nu deze dagen wel wand sem heeft hoge koorts :(

xxxxx

Als je ze 7 x in een kwartier hebt en pijn doen, is het niet goed nee.
Ik las net in een nieuwsbrief die ik kreeg over 25 weken zwanger, dat je ze niet meer als 4 x in een uur mag hebben.
Ik om er wel eens aan, maar de uren erna is het weer rustiger en ze doen geen pijn zijn alleen hinderlijk en vervelend.
Helpt het in jou geval als je rustig aan doet of op zo`n moment gaat rusten? Anders moet je dat zeker maar doen!
Bij mij helpt het helaas niks. Ik merk ook dat wanneer je kleine hard schopt of ineens heel bewegelijk is dat ik dan ook een harde buik krijg, het ligt dus niet alleen aan mij, hihihi.

Terug
Bovenaan