Breastflow fles

Hallo!

Zijn er hier ervaren gebruikers van de breastflow fles? Ons meisje drinkt via deze fles omdat borstvoeding (nog) niet lukt, maar ze zuigt de speen helemaal plat. Ze zuigt de speen zo ver vacuüm, dat hij eerder een soort stervorm krijgt dan mooi rond blijft. Dit, terwijl ik bij informatie over deze fles lees, dat hij oa juist zo goed naast borstvoeding kan omdat hij de vorm van de borst nabootst. Maar zo ziet mijn borst er niet uit ;-)

Ze doet daarnaast behoorlijk lang over het leeg drinken van de fles. Misschien heeft het een met het ander te maken?

Zijn er anders tips over andere flessen of spenen naast borstvoeding?

Alvast bedankt!

Nele
 
Mijn dochter drinkt prima uit de Avent Philips fles en daarnaast uit de borst, ook omdat ze dan een grote hap moet maken. Als ze hem plat zuigt lijkt dat me niet erg handig nee.. En gelukkig ziet je tepel er niet zo uit :)
<p style="text-align: left;">ik hoor ook wel goede verhalen over  dr Brown en tommee tippee flessen.</p>
succes en ik hoop dat je goede tips krijgt! En dat de borstvoeding gaat lukken!
 
Dr Brown`s flessen zijn IDEAAL trekken echt niet vacuüm. As je baby wil kan ie de fles in een keer leeg drinken door het ventiel dat er voor zorgt dat het echt niet vacuüm trekt lijkt denk ik dan toch het meest op de borst ze hoeven niet aan de speen te zuigen maar gewoon sabbelen zeg maar.



De flessen met het groene ventiel kun je ook zonder ventiel gebruiken maar dan trekken ze wel vacuüm en dus de speen haast binnenstebuiten, dus je ziet dat dat ventiel echt werkt.
 
Hallo Nele,

Wat spijtig dat het nog niet goed lukt om je dochter aan de borst te laten drinken... Heb je hier hulp bij? Voor informatie en steun bij het geven van borstvoeding kun je altijd (kosteloos en vrijblijvend) contact opnemen met de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. Eventueel kun je overwegen om een lactatiekundige IBCLC in te schakelen. Voor een lactatiekundig consult worden kosten in rekening gebracht, die soms geheel of gedeeltelijk worden vergoed door de zorgverzekeraar. Meer informatie over lactatiekundige hulp vind je o.a. hier.

Hopelijk gaat het voeden snel beter, succes!
 
Terug
Bovenaan