Breath holding spell…

Hallo lieve mensen allemaal.

Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben bij hun baby’tje breath holding spell.. adem inhouden bij woede huilen etc, vooral snachts is dit bij mijn zoontje het ergste als die wakker word begint te huilen en opeens even geen lucht meer krijgt.
Ik had dit ook vroeger als baby zijnde heb ik na gevraagd aan mijn moeder ..
Vind het toch erg eng om steeds zo te zien, in het begin raakte ik in paniek als dit gebeurde want je wilt natuurlijk dat je kind niks overkomt hij is nu 9 maanden oud, ook mijn eerste kindje dus af en toe nog zoeken naar die dingen. Maar ik ken voor derest niemand die dit heeft bij hun baby’tje dus vroeg me af of er hier mensen zijn & misschien tips hebben.

Hooi, 
Onze dochter doet dit ook. Nu ze 3 is moeten we echt even vragen: haal even adem.. dan doet ze dat wel. Als baby blies ik wel eens in haar gezicht als het mij te lang duurde. 
Het ziet er inderdaad heel naar uit en ik raakte altijd een beetje in een stress modus zo van: oooh die fles moet nu klaar en ging dan als een gek dat doen waardoor zij nog harder ging huilen (en dus uiteindelijk haar adem inhield) omdat ik weg liep om die fles te maken. Ik ben haar toen eerst gaan troosten en dan even neerleggen om de fles in de magnetron te zetten, dan weer snel terug als ze al erg tekeer ging om weer even te laten weten dat ik er was zodat het niet te hoog opliep. Dit hielp soms wel goed maar het word echt minder! 
Mijn man had het als kind ook en hij moest soms onder een koude douche om eruit te komen of hij kreeg een klap om te resetten. Onze dochter is gelukkig niet zo erg. Blazen is voldoende. 
Je vind je manieren wel om ze te helpen het of voor te zijn of er sneller uit te krijgen!
Hopelijk heb je hier iets aan, liefs x

Heey lieve mama
dankjewel voor je fijne woorden! 
doet me echt goed om dit even te lezen, ja mijn zoontje is nu dan 9 maanden .. en wou dat ik tegen hem kon zeggen haal even rustig adem mijn vriend werkt fulltime, en ben vaak met mijn zoontje dan alleen laatst was het zo erg dat die helemaal overstuur was snachts werd die huilend wakker en hield die ook z'n adem in ik hoorde ook geen gehuil dus ik raak zelf ook al in paniek want ik wil niet dat er hem iets overkomt ik zou knettergek worden als er iets zou gebeuren, ik weet soms echt dan even niet wat te doen maar heel erg fijn dit en ik ga het proberen met in z'n gezicht te blazen als weer zoiets is 

liefs 

Hoi! Ik zag je berichtje en moest even reageren. Onze dochter (bijna 3) heeft het sinds ze 6 maanden is. Het blijft schrikken (hier nog steeds wekelijks). 
Ik hou haar gewoon tegen mij aan en blijf knuffelen. Dat blazen oid had bij ons geen effect en gaat toch echt even een seconde of 5 à 10 out. Ze is nu zindelijk, maar bij zo'n BHS laat ze alles lopen, wat dan ook wel echt zielig voor haar is. Let wel even op dat je je zoontje niet alleen laat, het is bij ons wel eens gebeurd dat op het KDV ze het niet in de gaten hadden met gevolg een flinke hoofdwond door het vallen. 
1e of 100e keer, het blijft gewoon akelig. Het wordt nu wel steeds minder en ze groeien er overheen. Sterkte! ohja, zo'n koude douche of klap haalt echt niets uit zei de kinderarts het kan juiste averechts werken (doordat ze het op gegeven moment doorhebben dat ze in een aanval terecht komen en dan vervolgens onder een koude douche worden gezet... lijkt mij ook helemaal niet fijn). 

Hallo :) 
dankjewel voor je lieve bericht, geeft me toch wel een fijn gevoel
ja vaak snachts gebeurt dit bij hem en ik laat hem hierdoor ook niet naar mijn moeder gaan of schoonmoeder omdat ze hem gewoon in bed willen leggen en hem eigelijk altijd wel even willen laten huilen als die naar bed moet en dat kan ik dan dus juist niet doen omdat hij dan zo erg huilt dat die dan zijn adem inhoud, vreselijk om te zien en vooral snachts, dan ben ik wakker geworden van zijn huilen en gebeurt dit loopt hij paars aan. Nee een klap heb ik ook nooit gegeven zou ik dus ook echt nooit doen 

dankjewel hiervoor ❤️❤️

Beste wat je kunt doen is zo rustig mogelijk blijven. Ons zoontje had dit ook. Iemand zei me ooit dat het ergste wat kan gebeuren is flauwvallen. Dan neemt de ademreflex het weer over en ademen ze dus weer vanzelf. Heel eng uiteraard, maar ze zullen er dus niet dusdanig in blijven hangen dat ze helemaal niet meer ademen zeg maar. Dat is althans mijn ervaring en informatie die ik heb gekregen. Als je er teveel aandacht aan gaat besteden, kan het zijn dat als hij ouder wordt het ook een beetje als aandachttrekkerij kan gaan zien. Hoe meer je het negeert, hoe sneller het over gaat. Ons zoontje deed het niet meer tegen de tijd dat hij een jaar was, en in de loop van dat jaar werd het ook steeds minder vaak. Succes!

Terug
Bovenaan