Breath Holding Spells

Hallo Moeders,

Mijn dochter van tien maanden is voor een week of twee geleden buiten bewust zijn geraakt. Het is een heel zoet meisje maar als ze boos wordt vergeet ze (bijna) adem te halen. Dit keer was het raak! Ze stopte met adem halen en werd blauw om haar mond. Ik schrok me dood. Ik dacht dat het leven van mijn kleine meisje tussen mijn vingers door glipte en dat ik verder niets meer kon doen. Gelukkig bleef mijn man rustig en kwam ze na een minuut of twee weer bij. De arts in het ziekenhuis vertelde dat het Breath Holding Spells heet en dat je er vrij weinig aan kan doen. Wie kent dit en heeft wellicht wat tips hoe je dit kan voorkomen?

Alvast Bedankt!
Groeten,

Manon

Gaat ze dan ook niet ademen als je in haar gezicht blaast?Ik vind het wel iets engs.Kan me voorstellen dat je geschrokken bent.
Ik hoop voor jullie en jullie kleine meid dat het niet meer gebeurt.
Groetjes Claudia

Hoi Manon,

Mijn zusje had dit als baby ook en onze huisarts zei toen dat het er wel eng uit ziet, maar niet gevaarlijk is. Het kind zal altijd weer gaan ademen zei hij, het lichaam zal deze functie altijd weer overnemen wanneer het kind hier zelf mee gestopt is. Hij zei toen dat het een vorm van driftig zijn was. Het grappige is dat mijn zusje nu 21 is en helemaal niet driftig is.

Ik vergat bij bovenstaande nog het volgende te zeggen: Je kunt het niet echt voorkomen omdat dit manier is van je kind om met pijn en verdriet om te gaan. De kunst is om er niet bang van te worden en er op te vertrouwen dat je kind hier weer uit komt. Na ongeveer een jaar was mijn zusje er helemaal overheen gegroeid omdat ze toen oud genoeg was om haar pijn of verdriet op een andere manier te uiten.

hoi manon
mijn dochter die ook toevallig manon heet is nu twee jaar zei doet precies het zelfde.ik heb ook in haar gezicht geblazen maar dat hielp bij haar niet. ze haalt dan alleen maar dieper in.ik heb het een keer met water geprobeert en dat hielp.maaer dat was maar een keer dus het help allemaal niet.ze is bij mij nog nooit flauw gevallen maar dat zal niet lang meer duren.ik zie haar blauw worden en daar ben ik nu na twee jaar een beetje aangewent.ik weet dat de dag zal komen dat het toch een keer gebeurt en ik zou het ook eng vinden op dat moment.ik weet bij volwassen als ze flauw vallen op de rug leggen en de benen in de lucht houden probeer het ook bij je dochter.
succes

Hoi Manon,
Ik heb een dochter Indy en zij heeft hier ook last van. Al vanaf de eerste dag dat ze is geboren. Ze is nu 10 maand. Ik heb wel verdere informatie, maar mail me even op hamawi@home.nl
Dan zal ik je mijn verhaal vertellen. Ik heb nu nl weinig tijd, maar waarschijnlijk kunnen we even onze ervaringen uitwisselen.
Tot de mail!
Groetjes Hannie

Terug
Bovenaan