Brechtje

Hallo,

Ik las net bij het zwangere onderdeel, dat jij ook erg weinig leeftijdsverschil  hebt, tussen je tweede en derde kindje.
Bij mij zit er weinig tijd tussen de eerste en tweede.. Als de tweede geboren word, is de eerste 16 maanden.   Was benieuws  hoe jij dat ervaart? Ik heb niet eens zoveel vragen over hoe het allemaal gaat lopen, want dat zie ik wel, of dat ik het druk krijg, want dat geloof ik ook wel.

Krijg jij ook veel reacties van buitenaf. Ik krijg nog wel de reactie van, zo jij bent snel, of jullie hebben de vaart erin. Of nou, dan zullen jullie ook wel klaar zijn. Hoezo, misschien wil ik er wel 3!! Of, nou meid, je gaat het zoooo druk krijgen. Nou, ik geloof dat het allemaal wel mee valt. Het is maar net hoe druk je jezelf maakt. Maar tuurlijk zijn 2 kleintjes, best een hoop werk. Maar wel ooo gezellig.

In het begin schaamde ik me zelfs dat ik zwanger was. Juist door al die reacties. Nu niet meer hoor, we vinden het zelf echt zo leuk!!! En ik zeg nu dat ik er nog 12 kindjes bij wil. Nou dan moet je zien kijken.. En ik moet eerlijk zeggen, dat mijn zoontje echt een heel makkelijk ventje is, en ook nog veel slaapt.

Hoe is dat bij jouw, want jij hebt er nog eentje lopen toch. 3 jaar was hij?

Groetjes

Heey,

Die rare reacties hebben wij ook al gehad....we zijn zelfs vergeleken met konijnen?!?
Ik moet wel eerlijk zeggen dat het deze keer allemaal wel wat vermoeiender is maar wat wil je, naast dat ik al 2 geweldige jongens heb rondlopen (kruipen) ben ik ook nog bezig met afstuderen en mijn bruiloft voorbereiden...gekkenhuis dus!
Ik denk persoonlijk niet dat het leeftijdsverschil echt wat uit gaat maken, je rolt gewoon van de babytijd gelijk weer in de babytijd daarnaast heb ik ook wel het geluk dat Tristàn, de oudste, helemaal gek is op Ikèr en veel met hem speelt en bijvoorbeeld de speen teruggeeft als deze is gevallen...een echte grote broer! Het is gewoon een beetje passen en meten en maar het beste van maken!
Morgen hebben we de 20 weken echo dus dan weten we of de kamer aangepast moet worden of gewoon zo blijven kan.....scheelt weer een boel werk! Wanneer had jij de extra echo? Lijkt me dat jij ook weleens uitsluitsel wil!!!

Groetjes Brechtje

Herkenbaar! Mensen denken alleen maar aan de drukte die hummels (die niet veel in leeftijd schelen) geven, terwijl het juist zo veel voordelen heeft.  Ze hebben al heel snel veel aan elkaar (met spelen, dingen leren etc.), onze zoon is helemaal niet jaloers geweest en je bent zelf goed 'ingewerkt' (bent niet vergeten hoe een baby verzorgt moet worden). Ik zou mij er zeker niet voor schamen,!  

Ik kan mij erover verbazen hoor,  dat mensen zo makkelijk hun oordeel geven. Zelf ben ik altijd heel voorzichtig. Als er bijv. een groter leeftijdsverschil tussen kinderen is of mensen op latere leeftijd kinderen krijgen, kan het ook zijn dat de ouders het wel eerder wilden maar dat het niet eerder lukte. Met dat soort dingen houd ik rekening  bij het maken van opmerkingen. Ach, men oordeelt maar: wij zijn super gelukkig met ons 'jonge gezin'.

Heftig zeg: een derde zwangerschap, studeren en een bruiloft organiseren. Ik kan mij voorstellen dat je vermoeid  bent. De derde zwangerschap is toch al vermoeiender doordat je minder rust kan pakken. Aan de andere kant zijn het allemaal leuke dingen, dus het zal op zijn tijd ook wel energie geven...      

Groetjes Sacha
(zoon van 3 en dochter van 1,5)

ach wat denk je als je van de 4e in verwachting bent hahaha.

Maar ja wat me voorgangster al zei ze zien kinderen als 'lastig''
het lijkt of hun er meer (last )hebben dan als mij.

Ik zeg gewoon trek je er niks vanaan hoor niet doen.

liefs 4kidsz

Kijk is onder kopje van zwanger van de vierde wie ook?
leuk om te lezen wat iedereen te horen heeft gekregen.
Zo herkenbaar allemaal.

Het kan nog veel erger, we hebben de 20 weken echo gehad en we krijgen er weer een jongen bij!   Ik kan me er groen/geel aan ergeren dat ik steeds de reactie krijg...ow jammer een meid was zo leuk geweest...Wat is er mis met jongens? Ik heb een geweldig gezin en ik krijg nog een stoer ventje....het irriteert me vooral omdat ze al weten wat het wordt en dan nog de opmerking maken....echt asociaal! PFFF das eruit!!

Groetjes Brechtje

Hahah, ze doen het al bij mij, dus met 3 jongens zou het commentaar wel helemaal erg zijn. Tegen mij zeggen ze nu, je zal wel graag een meisje willen..??? Ten eerste heb ik helemaal niets te kiezen, wat een onzin zeg. En ik hoop gewoon dat het gezond is. En als ik eerlijk ben, zou ik nog een mannetje heerlijk vinden. Vooral omdat het leeftijds verschil zo klein is! En mannekes, zijn zo lief voor hun mama!!! Ik denk ook echt, dat het weer een manneke word, want volgens mij kan mijn man alleen maar jongentjes maken, en dat vind ik heerlijk. Maar je moet gewoon een koningspaar krijgen, want anders... ohohoh!!

Nu loop ik inmiddels echt trots te wezen op mijn buik!! Die nu EINDELIJK  begint te groeien! Heerlijk als mensen kijken. Ik groei van trots!

Meiden geniet ervan!

Groetjes

Terug
Bovenaan