breken van de vliezen

En ik heb nog een vraagje. ik ben bij action geweest en de matrasbeschermer is echt stukken beter dan die matjes! Maar op dit moment breng ik ook heel veel tijd door op onze nieuwe bank.. stel dat dan de vliezen breken..ik zie het ook niet zitten om op een matje te gaan zitten elke keer maar zou het ook wel zonde vinden.. dit is mijn eerste zwangerschap ik heb echt geen idee hoe dat gaat als je vliezen breken. voel je dat miszchien aankomen? Gaat dat ineens heel snel of langzaam? is het goed op te ruimen/ schoon te maken. liefs

Het verschilt. Bij de een begint het met vliezen breken, maar bij de meesten niet. En steeds op zo'n zeiltje zitten is ook niet alles haha. Volgens mij is het niet dat, zonder dat je ook maar iets voelt je vliezen ineens breken en dat je doornat bent. Volgens mijn vk is het maar in 10% dat het begint met vliezen breken. Maar als jij je veiliger voelt met een zeiltje op de bank, dan moet je het vooral doen!!

Liefs ciomama

je voelt het niet echt aankomen. heb het van de 3 zwangerschappen ook maar 1x gehad. ineens voelde ik het maar het komt maar met beetjes hoor en niet met een een ongelofelijke plons. ik werd er toen snachts wakker van en lag toen natuurlijk
en riep naar mijn man pak ff handdoeken en een schone onderbroek en een kraamverband. (dit adviseerde de verloskundige toen ook, je moet ook dat verbandje bewaren tot ze komen om te kijken of het het echt is. of het goed roze is en niet groen.). het schijnt als het ergens op komt dat het rot vlekken kan geven. ik zou gewoon als je het niet vertrouwd een inlegkruisje indoen. moet zeggen die draag ktoch veel nu met al die rotzooi.

Bedankt voor de tips. Ik had inderdaad ook gehoord dat je wel moet proberen iets op te vangen zodat de vk het kan controleren. Ik denk niet dat ik op een matje ga zitten.. ik zie het wel en wacht het wel af...

hoi, ben van het mei-forum ;) bij mijn eerste braken mijn vliezen snachts, ik voelde het wel aankomen want m'n zoon maakte een vreemde draai onderin met z'n hoofd en voelde het dus knappen. het voelde als een enorme golf maar viel best mee. je kan je er niet echt op voor bereiden, je merkt het vanzelf als het gebeurt, succes!

Het zijn geen liters die je in een keer verliest. Ik heb in het ziekenhuis een mooi matje meegenomen van stof. Deze leg ik van de week onder mijn hoeslaken.

x yvonne

bij meeste banken kun je die hoeslaken van de action op doen!

blijft je bank zeker schoon

bij de vorige keer zat ik elke keer op een vuilniszak als ik in de auto ging hahahaah die maak je nl niet zo makkelijk schoon.

uiteindelijk brak er bij mij niks en geen gewone weeen, dus is alles in het ziekenhuis gedaan.

Mijn bank mag wel vies worden, opa wil graag een andere bank en ik ook, wie weet betaalt hij wel als zijn favouriete kleindochter er niet meer op kan zitten?!?! hahaha daar hoop ik een beetje op.

Bij mijn eerste voelde ik een soort 'plop' en meteen erna kwam er een reuzegolf vruchtwater. Gelukkig was dat in bed met een zeiltje en wit badlaken onder me. Ik zou wel steeds op een celstofmatje gaan zitten. De tweede werd met de vliezen om haar hoofd geboren, dus totaal anders!
Succes!

Terug
Bovenaan