breken van vliezen

Hoi,

Even een raar vraagje maar ik heb het idee dat ik vocht verlies, wel continu maar niet heel veel. De kleine is wel helemaal ingedaald en nou heb ik gelezen dat wanneer je vliezen breken dit ook niet zoals op tv heel veel in een keer is. Maar aan de andere kant heb ik ook gelezen dat je door de druk licht urine verlies kan hebben. Ik weet het dus niet zo goed en wil niet zomaar bellen.
Heeft iemand advies?

X

meestal voel je het knappen.en het begon de eerste keer bij mij gewoon helder en werd later roze. als je het niet vertrouwd dan komen ze even kijken je kan altijd bellen. succes

Als je op de rug van je hand blaast zou er als het goed is (als je vliezen zijn gebroken) vocht verlies moeten zijn. Ik zou in elk geval voor de zekerheid een inlegkruisje gebruiken.

Heb bij mijn 2de ook erg getwijfeld!voelde zelf niets knappen,en was maar een klein beetje telkens
je kunt ook een maandverband indoen en na een tijdje de verloskundige bellen die kunnen zo beoordelen of het vruchtwater is of niet,vruchtwater ruikt zoet en is helder,ze ruiken eraan!ja vond ook raar maar is echt waar.
en ja net als wat iris zegt die proef zullen ze ook doen om te kijken of vruchtwater is,bij mij kwam het met heel kleine beetjes(klein vliesscheurtje,later met doorprikken een heel zwembad)succes en laat even weten?
liefs Johanna

Ik had ook enorme twijfels, maar na overleg met de vk heeft ze me gerust gesteld. Je schijnt het echt wel aan te voelen/merken. Soort van intuïtie ofzo. Daarnaast kun je je urine gewoon ophouden en vruchtwater niet, dat loopt er gewoon uit. En wat de anderen ook zeggen, als je twijfelt, gewoon de vk bellen!

Ik ben een aprilmama met een zoontje van 20 maanden. Ik heb bij hem vanaf s'morgens 11 uur tot s'avonds half 6 zo gelopen. Ik verloor vocht en had al een keer of 4 een schone slip aangetrokken (vocht was ook niet helemaal helder had ik het idee). Omdat ik het niet vertrouwde verloskundige gebeld, die kwam langs en teste of het vruchtwater was. Het zou geen vruchtwater zijn dus moest ik nog maar even doorlopen. Om half 6 zat ik een waterijsje te eten en verslikte ik me, geloof me mijn gevoel was goed het was wel vruchtwater! Door het hoesten scheurde het echt door en liep er een enorme hoeveelheid vocht weg, meconiumhoudend. Vk weer gebeld en bevallen in het ziekenhuis.

Wat ik hiermee wil zeggen het kan heel goed dat je vruchtwater lekt! Beetje raar maar ruik er eens aan, vruchtwater ruikt wat zoetig. Je kan bij twijfel altijd contact opnemen met je vk.

succes

benieuwd of je al getest of gebeld hebt

bij mij is het beide keren geprikt en ik voelde dat niet.
je voelt daarna warm water lopen, door het prikken is alles in 1 keer en voelt beetje tussen plassen en een warm bad instappen vind ik
Maar het knappen zelf merkte ik niet hoor, maar kan ook komen doordat hun knokkels in je lippen drukken om erbij te kunnen komen hihihi

ben beniieuwd, er zijn er al best veel met babietjes

en wonder boven wonder ben ik wel wer de enige schrikkelmama

Terug
Bovenaan