Breken vliezen

Nou, volgens mij zijn wij de enige twee online, dus kom ik uiteraard met een reactie. Bij het breken van je vliezen maken ze daadwerkelijk de vliezen stuk. Daar voel je niets van. Opeens warm vocht, het vruchtwater net als wanneer je vliezen vanzelf breken. Ik heb dit niet als onprettig ervaren, maar ik ben er al achter dat ik hier heel makkelijk in ben. Het bespoedigt de bevalling en dat is dan het doel!

Zijn ze van plan om je vliezen te breken of ben jij je geestelijk aan het voorbereiden?

Groetjes Annemieke
p.s. Ik ben even kwijt hoe ver je bent... en hoeveelste kind. Ik morgen 37 weken van derde kind.

Hoi,
de vorige keer hebben ze tijdens de bevalling de vliezen gebroken, ik weet er niet veel meer van. Ben nu 38+3 weken, ik zat eens over strippen na te denken. Dan maken ze de vliezen een stukje los maar breken ze die nog niet. Bij veel vrouwen breken dan later de vliezen spontaan. Ik vroeg me af als je vliezen spontaan breken hoe of je dat dan merkt.

Sorry, dan heb ik de verkeerde reactie gegeven. Bij het spontaan breken van de vlieze nvoel je opeens het warme vocht lopen. Als je kindje is ingedaald met kleien beetjes bij elke wee, omdat dan het hoofdje van het kindje even verplaatst. Als het niet is ingedaald met meer tegelijk en dan moet je volgens mij ook gaan liggen.

Bij mij zijn de vliezen spontaan gebroken de vorige keer. Dit was duidelijk te merken. Ik voelde een lichte plop en er kwam een flinke hoeveelheid vruchtwater in 1 keer uit. Mijn geluk was dat ik op dat moment net boven de wc hing, omdat ik dacht dat ik moest plassen. Na de eerste golf vruchtwater bleef er steeds een klein beetje uit druppen, wat ik opving met maandverband. Al moest ik dit wel snel vervangen omdat het al snel volzat. Gelukkig was toen mijn zoontje al ingedaald, zodat ik niet hoefde te liggen.
Ik zelf kreeg toen pas een uur later weeen. Tot die tijd had ik alleen hevige menstruatiepijn. En toen de weeen eindleijk op gang kwamen, kwam ik in een ware weenstorm terecht. Maar ik vond het allemaal goed te doen en ik hoop dat de bevalling nu weer net zo gaat. Maar dat is afwachten...

Hihi, hier hebben ze de vliezen gebroken om de bevalling op te wekken. Nou het stroomt hoor! Ze had klein gaatje gemaakt en toen ik nog lag merkte ik er niet veel van. Maar toen ik eenmaal stond en wilde gaan lopen, spatte het eruit. Kraamverband hielp er niet bij.
Heb op de bank op een kraammatrasje gezeten hahaha.

Liefs

Terug
Bovenaan