Een paar dagen geleden zijn we met Jasmijn naar het ziekenhuis geweest omdat het me opvalt dat ze steeds vaker scheel kijkt.
We zijn bij een soort opticien geweest, die heel veel oefeningetjes met haar heeft gedaan.
Ik vroeg me al af hoe ze dat doen bij een uk van nog geen 2.
Ze moeten voor zo'n onderzoek dus wel kunnen praten, want ze liet steeds op een grotere afstand plaatjes zien en Jasmijn moest zeggen wat ze zag.
Ik dacht dat doet ze nooit, maar het ging best goed!
En 3d plaatjes met een brilletje op. Ze was diep onder de indruk.
Over 2 weken moet er een oogarts in haar ogen kijken en dan beslissen ze wat er moet gebeuren.
Er zijn 3 mogelijkheden:
-helemaal niks voorlopig en na 3 maanden terugkomen
-een bril (die kans schijnt het grootste te zijn)
-afgeplakt oog
Ik en mijn man hebben allebei en een afgeplakt oog en een bril gehad op jonge leeftijd,
EIgenlijk zou ik een bril nog het ergste vinden denk ik want dat is voor heel de dag en hoe doe je dat in godsnaam. Mijn meder vertelde me dat ik toen ik twee was een bril op mijn hoofd had die helemaal vastgekoopt zat achter mijn hoofd, anders was hij steeds kwijt.
Ach ja er zijn ergere dingen in de wereld!
Heeft iemand ervaring met afplakken of bril bij een kind van 2?
groeten Elke
We zijn bij een soort opticien geweest, die heel veel oefeningetjes met haar heeft gedaan.
Ik vroeg me al af hoe ze dat doen bij een uk van nog geen 2.
Ze moeten voor zo'n onderzoek dus wel kunnen praten, want ze liet steeds op een grotere afstand plaatjes zien en Jasmijn moest zeggen wat ze zag.
Ik dacht dat doet ze nooit, maar het ging best goed!
En 3d plaatjes met een brilletje op. Ze was diep onder de indruk.
Over 2 weken moet er een oogarts in haar ogen kijken en dan beslissen ze wat er moet gebeuren.
Er zijn 3 mogelijkheden:
-helemaal niks voorlopig en na 3 maanden terugkomen
-een bril (die kans schijnt het grootste te zijn)
-afgeplakt oog
Ik en mijn man hebben allebei en een afgeplakt oog en een bril gehad op jonge leeftijd,
EIgenlijk zou ik een bril nog het ergste vinden denk ik want dat is voor heel de dag en hoe doe je dat in godsnaam. Mijn meder vertelde me dat ik toen ik twee was een bril op mijn hoofd had die helemaal vastgekoopt zat achter mijn hoofd, anders was hij steeds kwijt.
Ach ja er zijn ergere dingen in de wereld!
Heeft iemand ervaring met afplakken of bril bij een kind van 2?
groeten Elke