Bril en oogpleister

<p>Mijn zoontje heeft al een poosje een bril vanwege sterkte verschil in zijn ogen. Door het “slechte” oog goed mee te laten doen moet hij zijn bril op en een oogpleister op zijn goede oog. Dit verkoming dat andere oog een lui oog wordt.</p><p> </p><p>Nu wil hij thuis de bril en pleister niet op. Op de opvang heeft hij het 2x 2 uur op. Hebben jullie tips en trucs zodat we dit thuis ook voor elkaar krijgen???</p><p> </p><p>op de opvang doen ze het gewoon op. Niet iets anders dan wij. <br /><br /></p><p>mijn zoontje wordt in november 2. Dus heel veel uitleggen lukt nog niet.</p>
 
Grappig,het is alsof ik mijn eigen verhaal lees van mijn dochter! 
Mijn dochter kreeg een bril toen ze net 2 jaar was. Idd ook 1 lui oog en de bril zou het oog moeten rechttrekken. Ook een sterkte van +3.5 maar dat ik is blijkbaar niks geks voor kleine kinderen.
Na een paar maanden bleek dat de bril niks deed voor het luie oog, dus moesten we ook gaan plakken. Drama natuurlijk. Precies wat je zegt, je kan niks uitleggen en ik snap dat het echt vervelend is voor ze. Wij zijn begonnen met de pleister op het oog tijdens het kijken van tv of de tablet. Misschien niet helemaal juist, maar dan hield ze 'm wel op. Zodra de tv/tablet uit ging was ze de pleister soms ineens vergeten en bleef ie onopgemerkt nog een uur op haar oog.
Op de zich opvang lukte het hier ook niet, ze trok m gewoon af en t was altijd huilen...
Ik probeerde het altijd uit te breiden naar: boodschappen doen met pleister, maar de speeltuin met pleister, eten met pleister etc.
Maar eerlijk gezegd lukte het nooit echt goed. Ze had m hooguit 1 uurtje, soms 2 uurtjes per dag op. Andere dagen had ze m helemaal niet op, dan lukte het niet. Het was echt altijd strijd! En op den duur dacht ik: dan maar niet...
Na een paar maanden weer terug naar de huis oogarts en het blijkt dat zowel de bril als het afplakken nooit nut gehad heeft. Het oog is nog net zo lui als 1 jaar terug. De bril mag weg en de pleisters ook, omdat het toch niks doet. Het enige wat misschien zou helpen is een kleine operatie in de toekomst.
Dus achteraf ben ik ook wel blij dat ik er nooit zo'n enorme strijd van gemaakt heb. Natuurlijk wist de oogarts dit ook niet van tevoren en ze proberen eerst altijd een bril en afplakken vóórdat ze opereren, wat ik begrijp. Maar bij onze dochter moet er dus toch geopereerd worden. En die bril en afplakken heeft dus 0% nut gehad.
Ik heb ook nooit gemerkt dat ze met bril echt beter keek. Zonder bril deed ze het ook prima en als ze een keer geen bril op had, struikelde ze écht niet vaker ofzo. Dus ik ben vooral blij dat die bril weg is, zonder bril is ze knapper ;) en we zien wel wat de toekomst brengt!
 
Ik zou idd eerst even voor tv proberen... En zo uitbreiden.
Blijft lastig bij de kleintjes.
Ik heb zelf een lui oog gehad, was wel echt een stukje ouder maar vond die bril ook vreselijk in het begin! De oogjes zijn zo gewend aan het slechte zicht dat als je de bril opzet je daar ook wazig mee kijkt. Dit heeft tijd nodig om te corrigeren en daarna werkt het pas...
Lekker afleiden en leuke dingen doen!
 
Terug
Bovenaan