brillenmonstertje!

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Luuk is echt een kleine boef aan het worden..hij probeert steeds meer uit en natuurlijk steeds meer wat niet mag!
Zowel mijn vriend als mijn moeder en stiefvader hebben een bril.
De laatste paar dagen als iemand van hun Luuk op zijn/haar arm heeft trekt hij dus echt (bijna met geweld) de bril af!!!
We zijn al een paar keer boos op hem geworden,zelfs een tikje op zijn handje gegeven,maar t lijkt wel of hij het dan nog erger doet...uit zijn kwaadheid!
Hem negeren heeft tot nu toe ook geen zin..hij blijft t doen!
Ik denk dat dit een fase is,maar herkent iemand dit gedrag???

Ik vind het natuurlijk niet leuk om boos op hem te zijn...maarja..hij zal nog wel meer gaan uitvreten..en we zullen toch af en toe streng tegen onze lieverdjes moeten zijn...toch??

Liefs,Swinnie...en boefie Luuk

hoi swinnie,

ik herken het helemaal hoor!
ik draag zelf een bril en als roan maar even
de kans krijgt dan sleurt hij ook mijn bril van mijn hoofd.
en de keren dat hij hem te pakken heeft is hij errug trots!!!
kan ik weer poetsen..zucht...
hij is ook gek op mijn haar, dat is wat langer en zeer goed te
pakken en dat gaat niet bepaald lekker kan ik je vertellen,
ik mis al aardig wat extra haren op een dag...

groetjes mascha

Hier een brildraagster (en meerdere brildragende familieleden)
Je verhaal is HËËL erg HERKENBAAR!!!!
Ik moet eerlijk zeggen dat Brian (25-07-07)  het nu begin door te krijgen dat het echt niet mag, want dan wijst Brian naar mn bril en met een grote grijns schud hij dan nee.
Dat geef ik veel complimentjes en leid hem af met speelgoed.

Wij hebben het op dezelfde wijze aangepakt als dat jij  beschrijft en bij ons is het goed uitgepakt. En ik ben het helemaal met je eens als je zegt dat we af en toe strong moeten zijn. Kinderen weten vanuit zichzelf niet wat mag en niet mag poeslief zeggen dat hij iets niet mag werkt  naar mijn idee niet en is  de toon waarop je iets zegt heel belangrijk!! (zo denken wij er over!)

Is het een idee om een klein zonnebrilletje te kopen en te zeggen dat ie daar mee mag spelen?!

succes
Achnita  

Hoi Achnita,

Ik geef Luuk af en toe mijn oude zonnebril om mee te spelen..ik hoop dat zo inderdaad de brillenlol snel over is voor hem!
En ik vind ook dat je gelijk hebt dat je soms maar met een ietsje hardere aanpak iets moet duidelijk maken..ik zal mijn kind nooit slaan hoor!!!

P.s...nu zit hij dus aan de printer...even optreden..hahahaha

liefs,Swinnie

Hoi Swinnie,

Ook hier een brildragende mama. Bas vindt mijn bril wel leuk, maar inmiddels is de grote aantrekkingskracht verdwenen. Iedere keer als zijn handje richting mijn bril ging, dan zei ik heel duidelijk: "Nee Bas, dat mag niet." Als je dat maar vaak genoeg doet, dan valt uiteindelijk het kwartje wel.

Ik zou hem trouwens geen bril geven om te spelen. Dan denkt hij dat brillen speelgoed zijn. Hij kan natuurlijk nog geen onderscheid maken wat nu wel een 'speelbril' is en wat niet.......

Groetjes, Karin

Hoi

Wij hebben dit probleem niet,gelukkig.
We hebben namelijk wel heel veel brildragende mensen in de familie.Het tegenovergestelde is bij ons van toepassing.Joyce vind mij eng zonder bril.Samen douchen is dus uitgesloten,in bad gaat gelukkig wel met bril.

Groetjes Jessica

Zoooo herkenbaar!! Wij hebben geen van beide een bril. Maar als we ergens op visite zijn, en hij ziet een bril, is diegene ongeveer de 1e persoon waar hij naartoe kruipt
Hij mag (meestal) alleen maar kijken.
Maar 1 van de opa's, jaja, Dylano heeft er 3! daar mag Dylano bijna alles bij! Dus ook aan de bril komen, wel tot een bepaalde hoogte dan. Zeggen vaak dat het niet zo moet, dat hij dan niet meer weer wat wel en niet goed is, maar ja... Werkt niet altijd

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan