Brilletje!!

Hoi allemaal,

moet even m'n hart luchten hoor. Ben dinsdag met Bart (3 jaar en 5 maanden) naar de oogarts geweest. Nou, dat was schrikken! Hij heeft aan allebei zijn ogen +5.00. Hij ziet dus echt geen fluit! En het ergste is dat het mij nooit is opgevallen. Ik zit altijd op zijn oren te letten. Hij heeft regelmatig oorontsteking en is dan stokdoof. a.s. maandag moet ik ook met hem naar de KNO-arts. Ik hoop dat hij buisjes krijg. Gaat er straks een wereld voor hem open denk. Een bril en buisjes, hij kan dan opeens horen en zien.

Groetjes Brenda
 
Hoi Brenda,

Jeetje dat is dan wel even schrikken he!

Het is heel normaal dat het je niet is opgevallen hoor. Kinderen passen zich heel goed aan. Ook als ze weinig zien. Meestal komt het bij het cb met plaatjes kijken pas naar voren. En dan blijkt een kind een brilletje nodig te hebben. Op mijn werk hebben we best veel kinderen met een brilletje en soms ook nog een afgeplakt oog. Ze passen zich snel aan.

Let wel goed op je zoontje want het zal heel erg wennen zijn voor hem. Zeker ook met de buisjes sommige kinderen schrikken heel erg van geluiden omdat het opeens hard of anders is.

heel veel succes
 
Hallo mama Brenda,
Mijn dochter draagt sinds ze 9 maanden oud is een brilletje omdat ze met haar linker oogje scheel kijkt. Dat heeft ze vanaf het begin meteen goed opgehouden.Toen ze haar gezichtsvermogen  dingen onderzoeken, ben ik ook erg geschrokken, ze begonnen met -3 en nu zit ze al op -4, eind van de maand krijgen we te horen wat de volgende glazen zullen worden. Ze ziet goed zeggen ze maar om het haar gemakkelijk te maken geven ze haar sterke glazen.
Ik maak me dan weer zorgen dat haar ogen hier aan gaan wennen en dat ze nooit niet goed meer zal zien.
Ik kan me goed voorstellen dat je schrok toen ze ontdekten dat je zoontje niet goed kon zien, maar inderdaad kinderen passen zich goed aan kijk maar naar mijn verhaal.
Groetjes Danielle29
 
hoi hoi mamma's

Ik kan niet over jullie gevoel mee praten. Onze zoon ziet goed (zover ik weet) maar ken het verhaal van me nichtje, ze was 2 met eerste brilletje. Voor ouders is het vervelend, maar het meisje zelf heeft er nooit last van gehad. Totdat ze op een dag een glas miste uit haar bril, en vroeg mama me bril is vies. Nou het glas was eruit. Dus ze had het ook echt nodig. ze is nu 16 en heeft lenzen, nooit geen problemen gehad. Misschien kan dit jullie helpen? Ene mijn mening is, ik vind kinderen met een bril erg eigenwijs koppie hebben vind het zo schattig. Ben zowiezo een brillen fan.. maat ja daar hebben jullie niets aan

suc6 ermee Groeten Bea
 
Hoi,

Mijn dochtertje heeft al een bril sinds dat ze 16mnd was. Wij hadden ook niet door dat ze niet goed kon kijken. Haar oogje trok een beetje weg. Vandaar dat er naar gekeken werd. Ze begon met +7 en zit nu op +6. Natuurlijk is het vervelend als je kind een bril moet, maar mijn kind heeft er geen last van hoor. Ze zet haar bril 's ochtends gelijk op en doet 'm eigenlijk zelden af.
Als je vragen hebt dan hoor ik het wel.

 
Bedankt voor de reacties.
Bart heeft inmiddels ruim 2 weken zijn bril en het gaat echt heel goed! Hij wil hem graag op en doet hem eigenlijk niet af. Alleen onder het eten (hij is bang dat ie vies word), en tijdens het buitenspelen als hij met water speelt (spetters). Ook op de PSZ houd hij hem op en het word door alle kinderen gewoon geaccepteerd.
Bij de KNO-arts moeten we na de zomer terug komen. zijn oren waren nu schoon en hij hoorde goed. (maar dat wist ik al voordat we gingen, we hebben 2 maanden moeten wachten voordat hij aan de beurt was, en zijn oorontsteking was toen allang weer over)

Groetjes Brenda
 
Terug
Bovenaan