brinta met een lepel...help!

Mijn dochter van 8 maanden geef ik 's ochtends brinta met een lepeltje.
Maar het is echt een geknoei! Ze doet haar mond niet open, draait haar hoofd weg...
Ik wil het eigenlijk met een fles proberen.
Voor de rijstebloem gebruikte ik een 3 -standen -speen, maar brinta is veel dikker.
Er moeten wel 6 scheppen doorheen!
Zijn er speciale spenen voor brinta-pap?
Of alternatieven voor brinta? Want misschien vindt ze het wel niet zo lekker!
Alvast bedankt!
 
hoi,
ik hoop dat je met brinta bambix bedoelt want volgens mij is brinta nog te grof voor een baby van 8 maanden.
mijn zoontje van 9 maanden wil de bambix ook niet van een lepeltje eten, fruithapje en groente hapje is geen probleem maar hij weigert resoluut de bambix.
je hebt speciale papspenen maar ik heb bij een speen het gaatje wat groter gemaakt middels een schaar. en dan bedoel ik niet iets maar flink groter.
en zo drinkt hij elke ochtend de fles leeg. volgens het cb was het niet zon probleem, als hij de rest van de hapjes maar wel van lepeltje doet.
succes.
 
ik gebruik gewoon de 123 speen van avent, maar ik maak de bambix ook niet te dik, ik doe 200cc melk en 1 1/2 schep bambix, schep gebruik ik van de nutrilon. Het is dus een erg dunne pap.

groetjes,
lia
 
Hoi,
Probeer anders eerst de rijstebloem-pap met een lepeltje te geven; dit is dezelfde smaak die ze gewend is, maar dan krijgt ze het op een andere manier. Als het goed gaat, kan je de bambix met een lepeltje geven.
Ik geef de bambixpap trouwens nog met een fles; af en toe met een lepeltje en dat doe ik dan als volgt: van  120 cc melk maak ik flinke dikke pap en geef dit met een lepeltje  en dan geef ik 120 cc melk  gewoon  met de fles.
Succes!
Groetjes Marieke
 
Hoi,
Pap is absoluut niet noodzakelijk. Het zijn in principe loze callorien die je geeft. Het word vaak gegeven om de motoriek van de mond te stimuleren. (wat ook gebeurt met een fruit en groente hap.

Tot een jaar is de melk het belangrijkste dat ze krijgen dat gaat langzaam uitbreiden naar vast voedsel. Dus je kan ook gewoon melk blijven geven en dan als ze brood mag gewoon een boterham met een  beetje melk. Hebben we hier ook gedaan en dat ging prima! Ondanks dat ik haar pap moest geven vond het cb. Heb ik het niet gedaan omdat ze het niet echt nodig hebben.
Brood is ook prima.

succes
 
Terug
Bovenaan