broek plassen

Mijn zoon van 3 is al geruime tijd overdag zindelijk.De laatste tijd heeft hij regelmatig zijn broek nat soms een beetje en soms heel erg.Hij zegt zelf dan:  ik heb te lang gewacht, ik weet dat dat vaak gebeurd als ze druk aan het spelen zijn maar wat moet ik daar aan doen straffen of negeren.
En hoe krijg ik hem in de nacht droog?Als wij naar bed gaan en dan laten plassen is geen optie hij krijst dan alles bij elkaar als ik hem wakker maak en we hebben nog een dochter van bijna 1.Wie heeft er een paar tips?
 
Hoi,

Onze zoon is vandaag 3 geworden en overdag en 's nachts zindelijk. Hij doet het erg goed vind ik. Pas wel een foutje in de ochtend maar verder niet.
Wat de nacht betreft hebben wij gewoon gewacht tot hij 's morgens droge luiers had (hij had altijd hele natte luiers!).  We hebben  wel  de beker melk  van circa 18.30 uur 's avonds afgeschaft (dit hebben we bij onze oudste zoon trouwens niet gedaan).
Ik zou droge luiers gewoon belonen (stickertje) en een mooie boxershort voor hem kopen  die hij aan mag als hij bijv 10 keer achter elkaar een droge luier heeft gehad.
Als onze zoon van 3 buiten gaat   spelen of als we weggaan moet hij altijd eerst op de wc. Verder zou ik het niet weten.

Succes ermee, Natasja
 
Hoi,
Mijn zoon van 2,5 is overdag ook zindelijk maar voor het eten mag hij altijd even tv kijken en dan ging het altijd mis. Hij vergat het gewoon of had geen zin om naar de wc te gaan.
Mijn zoon is gek op chocola en als hij de hele dag niet in zijn broek heeft geplast dan krijgt hij 's avond voor het in bad gaan een chocolaatje van celebrations....en dit werkt bij hem hartstikke goed. Soms heeft hij nog wel eens een ongelukje hoor en dan is hij wel overstuur dat hij nu geen choclaatje krijgt dus dan moeten we hem wel troosten dat het niet erg is en dat we het morgen weer gaan proberen!
Voor de rest krijgt hij zelden snoep dus waarschijnlijk is hij daarom zo gemotiveerd.
Succes!
An
 
Sinds vorige week heeft onze dochter weer een paar keer in haar broek geplast. Ze is bijna 4 en al sinds vorige zomer zindelijk. Dit ging hartstikke goed tot vorige week. Ze stond al bij de wc , maar kreeg haar broek niet snel genoeg open en liet het zo lopen. En echt alles onder. Vandaag weer hetzelfde verhaal. Het is van de week ook al een keer gebeurd terwijl ze lekker zat te spelen.
De eerste keer dacht ik nog een ongelukje, maar vandaag werd ik heel erg boos op haar. Dit werkte helemaal verkeerd, want ze zette het op een huilen.
Ik kan nog niet precies achterhalen wat er aan de hand is, we denken ook wel aan spanning (ze is bijna 4 en gaat dan naar school, daar is ze volop mee bezig).
Weet zelf even niet wat ik er mee moet.

's nachts heeft ze nog wel een luier om, maar deze is meestal wel droog. Wacht nog tot het voorjaar om helemaal uit te doen, nu met die kou heb ik geen zin om 's nachts bedden te verschonen...

 
Terug
Bovenaan