broek plassen

Merel is een half jaar dag en nacht zindelijk, maar sinds een week of 2 plast ze een beetje in haar broek.

Soms is alleen haar onderbroekje een beetje nat maar soms ook dan net haar (spijker)broek.
Er zijn dagen bij dat ik haar 3-4 keer moet omkleden.
Ze plast wel op de toilet maar is dan net een beetje te laat.

Het frapante is: op het kdv gebeurt het nooit!

Ervaringen?

Hoi Elise,

Rebecca is een jaar zindelijk.
Maar heeft ook regelmatig dat ze een paar druppels in haar onderbroekje heeft of dat het idd. gelekt is in broek of maillot.

Rebecca houdt het ook heel lang op, zolang ze kan. Soms zie ik haar wiebelen om het tegen te houden en dan stuur ik ze naar de wc. Ze wordt dan soms heel boos: "Mama, ik moet NIET plassen, echt niet". Nog geen halve minuut later rent ze in paniek naar de wc: "Ik moet zo nodig wil je me helpen?" Dan moet ik dus snel snel alles uittrekken.

Vanmiddag was het zo erg, dat ze echt te laat was en haar rok/maillot/onderbroek helemaal nat waren en plas op de grond.

Dat vind ze wel heel erg, dat ze dus iets fout doet. Dus afgesproken dat als ik zie dat ze moet plassen en zeg dat ze naar de wc moet gaan, ze dan luisterd en echt gaat.

Zo moet ze altijd voordat we weggaan ook even naar de wc en doe dat zelf ook, nu snapt ze dat dat verstandig is en 'hoort' (bij ons).

Ik weet niet goed waarom ze het zolang ophoudt.
Misschien voelt ze de drang niet goed genoeg.
Misschien heeft ze geen zin om uit haar spel te komen en een onderbreking in te lassen.

Op zich is het niet nodig om Rebecca 3x per dag te verschonen, want meestal gaat het wel goed.
Maar kan voorkomen dat ze zo'n dag heeft, dat ik in ieder geval 3x een schone onderbroek aan moet doen.

Dus tips heb ik niet echt voor je. Maar ik maak er ook niet een al te groot probleem van bij haar. Ze moet nog zoveel leren en ook dit. Over het algemeen gaat het hier dus ook wel goed.

Groetjes, Marianne

elise heeft ook een periode gehad dat ze om de klip klap in haar broek plaste en ook 'snachts dat ik wel 2 keer iedere nacht der bed kon verschonen

voor 's nachts ehb ik toen luiers gekocht waar er een van gebruikt is, want opeens ging het weer goed

soms gaat ze idd ook te laat naar de wc staat ze ook te wiebelen stuur haar dan naar de wc mar soms gaat ze dan neit en doet het later in haar broek of voor de wc

ik ben ervan overtuigd dat eht vanzelf wel weer overgaat de oudste twee van mij hebben het ook gehad en daar is het ook goed mee gekomen

succes ermee

Saskia

Terug
Bovenaan