broek poepen

Hallo
ik heb een probleem mijn zoontje is zindelijk in zo vere hij plast niet mee in zijn broek,
maar poepen doet hij wel in zijn broek.
Ik heb al van alles geprobeerd maar niks helpt.
hij moet over 4 maanden naar de basisschool en dan zou het wel eens een groot probleem kunnen zijn.
Hij zit er zelf niet mee als hij in zijn broek heeft gepoept, en je merkt het ook niet dat hij moet poepen, hij trekt zich niet terug of zo.
je merkt het pas als hij in je buurt komt en je hem ruikt.
wie heeft er een idee hoe ik dit kan verhelpen.
 
Hoi Marian,

Mijn zoontje is inmiddels (overdag) zindelijk, maar had in het begin ook problemen met poepen op de wc. Ik weet niet of jij hem nu om die reden nog steeds een luier aandoet, maar dat heb ik bewust niet gedaan. Het is natuurlijk wel een vieze bende, maar ik had een zooi goedkope onderbroekjes (niet met pijpjes maar met elastiek in de liezen, want anders  loopt alles eruit, getsie) bij de Zeeman gekocht, die ik na een poepbeurt weggooide.
Als je merkt dat ie moet poepen, moet je wel snel zijn, want het gebeurt pas als het bijna niet meer tegen te houden is. Dan snel naar de wc met boekjes en speelgoed, want op de wc hield ie het dan meestal toch weer op. Ik hield hem dan op de wc door voor te lezen of wat te spelen.
Als het dan gelukt was op het toilet, plakte ik de hele wc vol met stickers en mocht hij verzinnen wat voor leuks we gingen doen o.i.d.
Op een gegeven moment had ie zijn eigen ritueeltje met het neerzetten van een plastic dino op de wastafel die hem hielp met poepen (?)...mij best, als het maar werkte :) Na twee weken vol met missers was het gelukt.
Oh ja, hij wilde ook echt niet op het potje, maar op de wc, En soms ineens boven en dan weer perse beneden. Kan dus ook nog een wereld van verschil uitmaken in die kleine koppies....

Andere tactiek is die van mijn nichtje met haar zoon. Hij was zindelijk, totdat zij van nr 2 beviel. Om aandacht te trekken, plaste en poepte hij weer in zijn broek.
Een paar weken voor zijn 1e schooldag heeft ze iedere dag gezegd dat ze op zijn verjaardag de luiers zou weggooien. Dat heeft ze samen met hem gedaan en...het ging gewoon goed, hij heeft nooit een ongelukje gehad op school.

Het is natuurlijk makkelijk gezegd met een reeds zindelijke zoon, maar het komt meestal vanzelf goed, echt waar!!!

grt Nermal
 
Het vriendje van mijn zoontje was ook zo, lijkt het. Met plassen was hij wel zindelijk, maar poepen deed hij nog steeds in z'n broek. Hij gaf het niet aan als hij iets moest/had gedaan en het leek hem niks uit te maken. Hij kreeg al een sticker voor alle plasjes/poepjes die op de wc belanden, ook dat hielp voor het poepen niet. Bij hem was het over toen hij het zelf op moest gaan ruimen... dat vond hij toch wel erg vies, dan toch maar naar de wc...

Als heb bij jouw zoontje ook echt onverschilligheid is, zou je het eens kunnen proberen.

Succes ermee!
 
mijn zoon is ook voor plassen zinnelijk maar poepen doet die ook nog in zijn broek ook ik geef hem toch geen luier om hij vind het zelf wel vies als die in zijn broek heeft gepoept maar helaas wilt die niet op de wc poepen en als we hem op de wc (potje) zetten dan houd die het gewoon op.
en hij wordt in oktober 4 en gaat hij naar de basisschool dus hoop dat die dan overal voor zinnelijk is
 
mijn zoon is ook voor plassen zinnelijk maar poepen doet die ook nog in zijn broek ook ik geef hem toch geen luier om hij vind het zelf wel vies als die in zijn broek heeft gepoept maar helaas wilt die niet op de wc poepen en als we hem op de wc (potje) zetten dan houd die het gewoon op.
en hij wordt in oktober 4 en gaat hij naar de basisschool dus hoop dat die dan overal voor zinnelijk is
 
Terug
Bovenaan