broek poepen!!

Hallo,

Mijn zoon wordt morgen 5 en is al voor hij 3 werd zindelijk!
Maar elke zomer gebeurt er hetzelfde....
Hij gaat niet naar de wc om te poepen!!
Geen idee waarom niet. We hebben het hem al zo vaak gevraagd. Maar hij zegt dat ie het niet weet! We hebben het al geprobeerd met stikkers als hij is geweest....en na 10 stikkers een klein cadeautje...we zijn ook gewoon boos geworden..
Het gekke is dat hij weleens zonder onderbroek in zijn broek zit en dan gaat ie dus wel gewoon..alhoewel, bijna altijd!
We hebben echt al van alles geprobeerd. Zelfs zijn fiets in de schuur gelaten of dat ie dan niet buiten mag spelen...maar niets helpt!!
Wij zijn zeer consequent..maar nu een beetje radeloos.
Wat moeten we nu?
heeft er iemand een idee??


Ik word zo moe van al die vlekken die ik weer moet uitwassen, enz..
Het blijft ook bij een grote vlek en geen echte drol ofzo..
Wij weten het ff niet meer!

HELLUP!!!!
Catelijne
 
Hai Catelijne,

Ik heb helaas geen oplossing voor je, want ik zit in hetzelfde schuitje. Nou ja, bijna hetzelfde dan, want:
* mijn zoontje is een jaartje jonger
* gaat zomer en winter door
 
Wij proberen ook vanalles:
* negeren en volgende keer beter
* erover praten [waarom heb je dat nu gedaan? Omdat ik dat gedaan heb...]
* boos worden
* verdrietig worden
* zelf onderbroek laten spoelen [natuurlijk met hulp, zo hard ben ik nu ook weer niet]
* zelf een kadootje laten kiezen, buiten bereik maar in het zicht zetten en een stickersysteem invoeren

Helaas weten wij het ook niet meer. Toen vandaag de poep in de woonkamer lag en aan het houten speelgoed, toen had ik het ook wel gehad. Ik hoop dat jij veel tips gaat krijgen, want ik lees met je mee!!!

Sterkte in elk geval...
 
Hoi catelijne,

Mijn dochtertje van 4 poept ook in haar broek, ze maakt niet eens aanstalten om naar de wc  ta gaan.  Ze is zindelijk geweest maar nu niet meer.
Ze kan het dus wel. Het is dan zo moelijk om niet boos te worden, helaas gebeurt dat dus wel eens.
Gelukkig is ze redelijk regelmatig met haar stoelgang, dus ik doe een luier om als ze moet en dan prijs ik haar de hemel in dat ze het niet in haar broek heeft gedaan, maar in haar luier.
Laatst legde ze ook een drol in de kamer. Toen heb ik haar ook geprezen dat ze in iedergeval haar broek heeft uitgedaan (dus actie ondernomen VOORdat ze ging)
Stickers helpen niet. Gelukkig komt ze het altijd wel netjes zeggen als haar broek vol zit. Dan zegt ze ook heel berouwvol: sorry mama. Ze snapt dus wel dat het niet hoort.
Gelukkig is het op school pas 2 keer fout gegaan en ik hoop dat als de juf het zegt dat ze naar de wc moet gaan om te poepen, dat ze dan wel luistert.
Jammer dat er zo weinig reacties komen op ons probleem.

Groetjes,

Venkje
 
                        hallo allemaal

tja wij zitten nu ook al 2 jaar met het zelfde probleem,van alles geprobeert maar niets helpt.
ik ben blij met dit onderwerp,omdat ik nu weet dat er meer ouders zo zitten.
de dokter zei wel dat er heel veel kinderen er mee rond lopen,maar tot nu toe heb ik er nooit wat over gehoord.

mijn zoontje krijgt lactulosestroop omdat zijn ontlasting veel te hard is,hij is heel erg bang om te poepen.
daarom houd hij zijn poep op met alle gevolgen van dien,hij heeft nu al chronische verstopping.
het beinvloed ons leven wel,altijd lopen we met onderbroeken en billendoekjes.
je ruikt ook vaak een poeplucht rond hem heen hangen,ik doe hem nu al 2 keer per dag in bad.
we zouden hem onder zwemles doen,maar zolang dit "probleem"niet opgelost is kan het niet,omdat hij nog zwemluiers nodig heeft.
en dat wil ik hem echt niet aan doen een kleuter van bijna 5 jaar met een luier.
maar we kunnen ook het risico niet lopen dat er  poep in het water komt.
verder op school poept hij ook in zijn broek,gelukkig blijft hij niet over en kan ik hem tussen de middag verschonen.
we krijgen nu hulp thuis,maar het gaat heel erg langszaam we zien nu wel dat het heel erg langzaam vooruit gaat.
we passen ook een stickersysteem aan,bij elke poep op de pot of w.c krijgt hij een sticker ,bij 7 keer dan is het een klein cadeautje.
we zijn nu 4 maanden verder met heel veel geduld en belonen werkt het.
ik negeer ongelukjes en zeg er niks meer over.

ik ben blij dat ik even mijn verhaal heb kunnen vertellen,misschien hebben jullie er wat aan ik hoop het.
 
Hoi cathelijne

Onze dochter van inmiddels 4 heeft ook problemen gehad met zindelijk worden. Toen ze 3 was plaste ze op de w.c. en al gauw daarna poepte ze ook op de w.c. Na een maand kreeg ze terugvallen. Ze hield haar plas te lang op en dwingen om naar de w.c. te gaan hielp bij haar niet . Belonen met stickers hielp wel,maar met poepen had ze elke weer problemen. Ze spaarde het eerst op s"nachts in haar pamper en toen is ze even een maand zindelijk geweest en hebben we haar geen pamper meer aan gedaan s  'nachts ,kadootje gegeven en het ging super. Ze begreep toen ook goed als ze het voelde aankomen dat ze gauw moest gaan. Toen ze 3 jaar en 9 maanden was kreeg ze weer een terugval,ze deed het s'avonds in haar onderbroek, ik haalde het erdan uit voor de nacht. Totdat ze het weer spontaan ging poepen   op de w.c.  Haar goed beloond en het ging weer voor even goed totdat ze het weer opspaarde en het weer  s'avonds in haar onderbroek deed.  Toen na een paar weken hebben we het 's nachts gewoon erin laten zitten en het haar zelf met een doekje uit laten halen. Dit vond ze zo vies dat ze daarna nooit meer gedaan heeft. Zelf hebben we het idee dat de terugvallen zijn gekomen doordat er veel veranderingen voor haar waren:andere kamer,groot bed,geboorte van haar zusje. We keken er van op dat dat allemaal zo goed ging,maar het is misschien toch teveel voor haar geweest. Boos zijn werkte niet bij haar, veel geduld hebben en er niet teveel mee bezig zijn ging het beste.   Zijn er bij jullie misschien ook veranderingen of spanningen die hij aanvoelt?? Succes ermee ,groetjes gerdien
 
Terug
Bovenaan