broek poepen

hallo

mijn zoontje van 4.5 jaar heeft een ontwikkelings achterstand en is inmiddels zindelijk
maar alleen plassen op de wc
geeft hij ook aan wat heel netjes van hem is zelfs als hij een luier aanheeft zegt hij nog dat hij moet plassen
maar poepen op de wc nee
hij poept gewoon in ze onderbroek terwijl hij al wel een paar keer op de wc heeft gepoept
iemand advies hoe ik dit het beste aan kan pakken?
want lekker is anders natuurlijk
alvast bedankt voor jullie reacties


groetjes semmetje
 
Hoi semmetje,

Ik heb een ook een zoontje van 4,5 jaar met een ontwikkelingsachterstand. Hij heeft qua zindelijk zijn een ander "probleem" dan jouw zoontje. Hij is 's nachts nog niet droog. Op zich vind ik dat nog niet zo erg, maar het wordt een probleem met de pampers. Die worden allemaal te klein!
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Doordat ze een achterstand hebben zijn ze ook wat dat betreft later. Ik weet niet hoe groot de achterstand bij je zoontje is, maar ga uit van de leeftijd waarop hij qua ontwikkeling zit. Mijn zoontje zit op een niveau van een kindje van tussen de 3,5 en 4 jaar. Op die leeftijd zijn er nog genoeg die 's nachts nog niet droog zijn. Het is niet leuk, maar ik weet dat hij het niet expres of uit gemakzucht doet. Hij voelt het gewoon echt niet. Als dat bij jouw zoontje ook het geval is kun je er denk ik weinig aan doen. Behalve dan het blijven stimuleren en als hij het wel op de wc doet hem helemaal de hemel in prijzen.

Groetjes Corina
 
Hoi semmetje,

Ik heb een ook een zoontje van 4,5 jaar met een ontwikkelingsachterstand. Hij heeft qua zindelijk zijn een ander "probleem" dan jouw zoontje. Hij is 's nachts nog niet droog. Op zich vind ik dat nog niet zo erg, maar het wordt een probleem met de pampers. Die worden allemaal te klein!
Ik denk dat je er weinig aan kunt doen. Doordat ze een achterstand hebben zijn ze ook wat dat betreft later. Ik weet niet hoe groot de achterstand bij je zoontje is, maar ga uit van de leeftijd waarop hij qua ontwikkeling zit. Mijn zoontje zit op een niveau van een kindje van tussen de 3,5 en 4 jaar. Op die leeftijd zijn er nog genoeg die 's nachts nog niet droog zijn. Het is niet leuk, maar ik weet dat hij het niet expres of uit gemakzucht doet. Hij voelt het gewoon echt niet. Als dat bij jouw zoontje ook het geval is kun je er denk ik weinig aan doen. Behalve dan het blijven stimuleren en als hij het wel op de wc doet hem helemaal de hemel in prijzen.

Groetjes Corina
 
Hoi Semmetje,

Ik heb een dochter van bijna 4 en ook zij wil niet op de wc poepen. Verder is ze helemaal droog, ook 's nachts. Ik heb al geprobeerd met beloningen te werken, maar ze geeft er niets om. Vaak zegt ze het ook niet als ze het in haar broek heeft gedaan. Ze is er gewoon absoluut niet vies van. En inderdaad, lekker is anders.
Helaas kan ik je niet helpen met tips, ik sta zelf ook open voor ideeen.
Ik leef met je mee.

Groetjes Irma
 
Terug
Bovenaan