Broekplassen kind 5,5 jaar

Help… Mijn kind van 5,5 plast al 1,5 jaar in zijn broek. Hij was 3 maanden zindelijk en toen begon de ellende.We hebben werkelijk waar alles al geprobeerd. Opnieuw zindelijkheidstraining, 0 resultaat. Het een tijd loslaten en opnieuw proberen, geen verschil. Lopen bij de plaspoli, geen verbetering. Negeren, helpt niet.Het is zo erg dat hij echt de hele dag door natte broeken heeft. Inmiddels draagt hij weer een luier. De hele dag nat is onhygiënisch en bovendien valt er niet tegenop te wassen.Maar nu hij een luier om heeft, gaat hij gewoon niet meer naar de wc. Met als gevolg dat hij doorlekt. Naar de wc sturen heeft niet als resultaat dat hij minder in zijn luier plast. Het resulteert vaak zelfs in een boos en geïrriteerd kind omdat hij zegt dat hij niet moet.<br />Ik ben ten einde raad, iemand ervaring en tips en adviezen?<br /><br />

Hoi, ik werk met kleuters en herken dit wel. Hebben jullie al eens laten checken of er medische klachten zijn? Wanneer je die kunt uitsluiten, kan je weer verder kijken.. kinderpsycholoog, speltherapie? Heeft de omslag plaatsgevonden ten tijden van een verandering in zijn leven?
Je schrijft dat hij geïrriteerd raakt als jullie hem sturen. Hem medeverantwoordelijk maken n.a.v. die emotie/opmerking? A la: oke, laat dan zien dat je gaat als jij wel moet. Dan zeg ik het niet meer,het is immers jouw lijf.
In ieder geval succes!

Wij hebben onze dochter zindelijk gekregen door de sticker methode. Elke keer als ze deed plassen op potje dan een sticker en is het vel vol dan een kleinigheidje ( action ;-))
misschien trigger je hem dan op een positieve manier die hij mogelijk nodig heeft... 
Veel succes! 

Ik herken dit ook, vanuit mijn werk! Allereerst zou ik laten kijken of er niets medisch is, omdat hij zegt dat hij niet hoeft. En daarna wat er gebeurd kan zijn en daarop inspelen. Speltherapie kan er heel helpend bij zijn bij kleuters.

Als hij niet naar de wc gaat om te plassen zal hij toch elke paar uur de luier moeten gaan verschonen, dat is veel meer werk. Maar vooral in de zomer ga je dit anders ruiken, dat wil hij vast ook niet. 

Wel bijzonder omdat hij 3 maanden zindelijk is geweest, dan zou je denken dat hij het zowel fysiek als mentaal wel kan. Is er iets gebeurd na die 3 maanden voordat het hij weer begon met broekplassen?

Bedankt voor jullie reacties.
Bij de plaspoli zijn medische oorzaken in principe uitgesloten. Maar omdat niks werkt (ook medicatie niet), krijgt hij binnenkort een onderzoek naar evt vernauwing vd plasbuis.
Onze hoop is daar op gevestigd.
Mocht hier niks uitkomen, dan gaan we een speltherapeut proberen. Er is niks gebeurd waardoor hij het ineens niet meer kon. Maar baat het niet, dan schaadt het niet...

Terug
Bovenaan