Broekpoepen!!!

Hoi meiden

Ik ben een oude van het forum haha ben er eigelijk nooit meer  geen tijd haha
maar heb nu een probleem...

Joey 27 maanden is nu ruim een maand van de luiers af ( snachts nog wel maar doet dan niets en maakt mij waker als ie moet plassen ) Zo spontaan heb er niets voor hoeven doen hij was er gewoon klaar mee zei die. Helemaal geweldig!!!!

Maar sinds een paar dagen wilt hij niet meer op de wc poepen. Hij geeft het wel aan maar als het langer dan 2 min duurt gaat hij er vanaf en is ie klaar zegt ie. en vervolgens poept hij in zen broek. Ik ben het zo zat heb alles al geprobeert:

Boekje der bij
liedje zingen
tellen

Iemand nog tips???

Groetjes Judith
 
Hoi
Je kunt ook proberen om hem zolang toch even een luierbroekje aan doen als hij dat wil. mischien heeft hij behoefte om poepen alleen te doen en een luier is toch wat prettige om heel even om te hebben alleen maar voor hem op zijn gemak kan zijn.
Of je zecht wil je het op een plekje doen waar pap en mam het niet zien , kijk wij willen ook alleen   op het toilet zitten en geen pottenkijkers bij hebben. Mijn zoon gaat achter de bank hurken en dan doet hij zijn behoefte in een luierbroekje.
Eigenlijk is hij zindelijk maar poepen is eng en dit middel is een optie om te doen.
Heel veel succes met je kind
 
hoi
het kan gewoon even een terugslag zijn hoor,heb mijn dochter toen ook gehad,Ik liet haar altijd even met rust als ze moest poepen en zodra ze me riep dat ze klaar was ging ik er naar toe en gaf ze grote complimenten,gr wendy
 
Hallo Judith!

Onze zoon (3,5) is ook net zindelijk (eindelijk...). In eerste instantie liep hij alleen bij het KDV zonder luiers - en zonder ongelukjes - rond, maar sinds een week of twee ook thuis. De 'grote boodschap' bewaarde hij voor de momenten dat hij weer thuis was of zijn slaapluier om had.
Ik heb op een gegeven moment een luier tussen WC bril en de bril-verkleiner geklemd, zodat hij als het ware op de luier kon poepen. We hebben dan samen het poepie bewonderd en vervolgens  in de WC gegooid. Na een kleine week had hij dit steuntje niet meer nodig en poept hij nu zomaar in de WC.

Wellicht helpt dit truucje ook bij jullie?!

groetjes,
Uli
 
Terug
Bovenaan