Broekpoepen

Hallo,

Onze kleuter (jongen) van ruim 4 jaar plast keurig op het potje en desgewenst staand voor het echte toilet en is ook 's nachts altijd droog. Poepen doet hij echter nog steeds in zijn broek. Bijkomend groot nadeel is dat hij zijn ontlasting ophoudt. Voor zover wij weten heeft hij geen negatieve ervaringen met poepen. Als wij er over proberen te praten geeft hij geen of ontwijkende antwoorden. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen ? Graag naar jhoverduin@zonnet.nl . Vast bedankt.
 
Onze dochter had precies hetzelfde. Het was bij haar zo erg dat zij soms dagen niet wou poepen, als zij geen luier aanhad. Wij hebben daar verder geen aandacht aan besteed en deden haar gewoon een luier om als zij angaf dat ze moest poepen, we hadden haar wel stiekem iets beloofd als ze op de wc zou poepen. Ze heeft het lang volgehouden, maar opeens ging ze toch maar op de wc zitten. De Belofte hebben we gehouden, ze heeft van ons een mooie barbie gekregen.
 
Mijn zoontje van 3 jaar en 2 mnd is wat plassen betreft overdag en 's nachts zindelijk. ook hij poept gewoon in zijn broek! Zodra ik doorheb dat hij moet poepen (hij gaat dan in een hoekje staan met gekruiste benen) doe ik hem een luier om. Ik ga er maar van uit dat hij op een gegeven moment gewoon op de wc gaat zitten! Het is in ieder geval wel handig want zo kan ik mijn voorraad luiers die nog had liggen mooi afbouwen!
 
Bij ons heeft het sticker systeem erg geholpen.
Iedere keer poepen op de wc een sticker .
Eerst bij 5 stickers een cadeautje en later bij 7 of 10 kun je zelf bepalen.
Op een gegeven moment zei mijn zoon :ik hoef geen cadeautje meer nu ben ik groot.
Hoop dat het bij jullie ook werkt.

groeten een moeder
 
Let erop dat je kindje niet verstopt raakt (te herkennen aan kleine veeges in zijn/haar onderbroek). Toevallig heb ik er net een onderwerpje over geschreven.
Onze zoon was na 2 weken lactulose een heel ander mannetje!\groet Jesssica
 
Terug
Bovenaan