<p>Hi dames,</p><p>Kerst 2018 hadden wij een positieve test in onze handen.</p><p>Op 28-12 paar dagen na de positieve test hebben we tijdens een etentje met mijn broers, schoonzus en mijn ouders het verteld. Mijn vrijgezelle broer was door het dolle heen, mijn andere broer en schoonzus reageerde erg bot. Geen felicitatie van hen gehad, alleen maar nare opmerkingen.</p><p>Zij waren op dat moment net bezig (lees 2maanden) om zwanger te worden.</p><p>Met 8 weken kwamen wij erachter dat het een tweeling was. Ook daar reageerde ze koeltjes op, zeker mijn schoonzusje.</p><p>Met 12 weken zijn we erachter gekomen dat we een missed abortion hebben gehad. Erg triest, maar was niet anders. Dit alleen laten weten aan mijn broer omdat ik er vanuit ga dat zij met elkaar communiceren. Broer vond het rot en van schoonzus niks gehoord. </p><p>Gisteren weer uit eten geweest met de familie. En zowel mijn broer en schoonzus negeren ons compleet. Zij hebben na de MA niet meer aan mij gevraagd hoe het met mij gaat etc. </p><p>Goed is wel om te weten, dat het contact met mijn broer altijd erg goed is geweest. Hij stond altijd voor mij klaar en was er simpelweg altijd voor mij. Mijn schoonzus is enigs kind. Het soort enigs kind onder de noemer verwend nest. </p><p>Mijn broer is snel op zijn *** getrapt, en kan snel boos zijn. Ook al weet hij dat hij ongelijk heeft. Het doet mij enorm veel verdriet, dat zij ten eerste zo rot reageerde op onze zwangerschap, en ten tweede ons compleet negeren.</p><p>Zwanger worden is geen wedstrijd. Het is een wonder. Het zelfde met zwanger blijven. Het geluk van hen, staat niet boven mijn geluk en andersom. Zo moeilijk is het toch niet om heel even blij te zijn voor een ander, op dat moment? Of om even te vragen hoe het met met ons gaat na het vervelende nieuws?</p><p>Ik begrijp natuurlijk dat wanneer je zelf zwanger probeert te worden, je er even van baalt! </p><p>Ik heb er nachten van wakker gelegen. Heb er enorm veel verdriet van. Weet niet zo goed hoe ik hem hierop moet aanspreken, zonder dat dit escaleert. Ook omdat hij zo’n kort lontje heeft. </p><p>Lang verhaal, maar hoe zouden jullie dit aanpakken? </p><p>X</p>