broertjes en zusjes?

Voor degene die al meerdere kindjes hebben:
hoe zijn jullie kindjes voor hun broertje of zusje?
Ik had verwacht dat mijn kindjes stinkend jaloers zouden zijn....maar gaat juist supergoed!ze zijn zo lief voor hun kleine broertje...Rivano zit/ligt soms zo een uur bij onze dochter van 4!hij word altijd heel rustig bij haar en zei word rustig als ze hem vast mag houden...en ze doet zo goed he,zo ontzettend lief.ook valt hij soms in slaap bij dr
onze 2de is 19 mnd en nog te klein om vast te houden...maar is wel helemaal fan van zijn broertje en aai vaak over zn bolletje en wijst neusje,oortjes,oogjes aan haha en veeel kusjes geven doen ze allebei
geniet van deze momenten want misschien is het over een paar jaar heel anders haha...

was benieuwd hoe jullie kids op de baby reageren

liefs jootje

bij mij gaat het gelukkig ook goed. had gedacht dat het met de jongste ook niet echt zou gaan met jaloersheid (hij is 3) maar gaat heel goed geeft ze veel kusjes en mijn dochter is helemaa lyrisch van haar en aait ze en wil veel kroelen. mijn zoon van 8 doet heel stoer of het hem niet interesseert maar als kboven ben bijv even en hij is alleen met haar en ze huilt zingt ie voor haar slaap kindje slaap zo mooi.. echt snoepig..

Hier gaat het ook goed! Onze dame zorgt goed voor haar zusje. Ze geeft haar een speentje als ze begint te huilen en zingt soms ook een liedje. Ze wil haar ook regelmatig vasthouden. De kleine vind dit niet zo leuk, die begint standaard te huilen haha.

Ik hoor van meer mensen dat het straks wel gaat komen. Als Luana eenmaal wat gaat bewegen en het speelgoed gaat pakken etc, dan komt er wel ruzie tussen die twee. Nu dus nog maar even goed genieten van het feit dat Luana nog niet veel kan hihi!

Liefs ciomama

hoi

hier is 21 mnd ertussen, na de geboorte bleek dus dat mijn oudste heel goed doorhad wat er speelde
ze was totaal niet verbaasd.

als kraamkado kreeg zij een babyborn, kan ze alles nadoen op een leuke veilige manier
ze wil overal mee helpen en is daar gewoon vaak nog te klein voor

knuffels, kusjes, helpen echt heel leuk
en als ze huilt gaat mara naar haar toe en roept mama, met zo'n biik van waarom doe je nou niks??
elke ochtend is het 1e naar het bedje van haar zus lopen!

maar bij elke flesvoeding haalt zij streken uit! hoezo misbruik maken van de situatie.

ik ben heel blij hoe het gaat en nu afwachten of het zo blijft, mara kreeg ook afgelopen periode van iedereen en grotezuskadootje, en trots dat ze daarop is

Hier zit 5 jaar tussen de oudste en de jongste en daar zitten ook een boel voordelen aan hoor. Hij snapt alles prima, vind t ook helemaal leuk. Hij is stapelgek om zijn zusje en wil haar t liefste de hele dag vasthouden. Ook wil hij helpen met in bad doen en hij vind t geweldig als ik hem op kom halen op school met haar. Niks geen jaloezie hier hoor. Al vind ie t wel lekker dat ie in de grote vakantie bij opa en oma mag gaan logeren helemaal zonder zijn zusje hahaha en dat is natuurlijk heel normaal.

xx

Terug
Bovenaan