A
Anoniem
Guest
Siebe heeft bronchitis! Hij was 2 weken geleden heel erg verkouden, maar dat leek ver over. Afgelopen week greep hij naar zijn rechteroortje en had koorts, dus waarschijnlijk een ooronsteking die gelukkig met een paar dagen ver over was. Vanaf dinsdag werd hij weer erg verkouden en gisteravond moest hij erg hoesten en leek benauwd. Ik heb zelfs nog met hem in de badkamer gezeten met de hete kraan open, waardoor er veel stoom in de badkamer was, zodat hij het mogelijk minder benauwd kreeg. Nadien wilde hij niet blijven liggen in bed, wat dus tot een slapeloze nacht heeft geleid. Vanochtend werd hij wakker en was behoorlijk benauwd. Hij ademde erg snel en piepte en rochelde als een oud mannetje. Een afspraak gemaakt bij de huisarts. Mijn moeder moest met hem naar de huisarts, want ik was natuurlijk in het ziekenhuis (één ding komt nooit alleen!). Ze kwam bij de huisarts binnen en die zei al dat hij niet hoefde te luisteren en dat het voor hem duidelijk was. Bronchitis dus.....
Hij heeft nu een puffer (Salbutamol met zo'n inhaleerkamer) gekregen en dat moet ik een week toedienen. Rond 17.45 uur de eerste dosis gegeven. Siebe moest wel erg huilen, want het is natuurlijk niet leuk zo'n kapje voor je mond en neus, maar het werkte meteen. Hij piepte meteen niet meer en werd er ook wat slaperig van. Nu ligt hij heerlijk te slapen en ik hoop dat hij (en ik) een goede nachtrust zal hebben. En verder hoop ik eerlijk gezegd dat dit het laatste is wat hij voorlopig heeft gehad (na de waterpokken, eczeem en andere rare huiduitslagen). Ik vraag me wel eens af of dit het gevolg is van de vroeggeboorte van Siebe (36 weken), want Merijn heeft werkelijk nooit iets.
Groetjes Fonske.
Hij heeft nu een puffer (Salbutamol met zo'n inhaleerkamer) gekregen en dat moet ik een week toedienen. Rond 17.45 uur de eerste dosis gegeven. Siebe moest wel erg huilen, want het is natuurlijk niet leuk zo'n kapje voor je mond en neus, maar het werkte meteen. Hij piepte meteen niet meer en werd er ook wat slaperig van. Nu ligt hij heerlijk te slapen en ik hoop dat hij (en ik) een goede nachtrust zal hebben. En verder hoop ik eerlijk gezegd dat dit het laatste is wat hij voorlopig heeft gehad (na de waterpokken, eczeem en andere rare huiduitslagen). Ik vraag me wel eens af of dit het gevolg is van de vroeggeboorte van Siebe (36 weken), want Merijn heeft werkelijk nooit iets.
Groetjes Fonske.