hallo allemaal,
tsja, dit is echt zo'n onderwerp waar de deskundologen het nooit helemaal eens over zullen worden denk ik. Ik heb drie verschillende kraamverzorgsters gehad en die zeiden allemaal wat anders. Als je het cb vraagt zeggen ze daar ook weer wat anders. Toen heb ik nutricia gebeld, maar die zitten natuurlijk op de meest veilige lijn. Maar nou vraag ik je: sta ik eerst 3 minuten alles uit te koken, daarna de zachte delen eruit, azijn erbij en dan de rest nog 10 minuten koken. Om alles vervolgens af te spoelen met koud kraanwater. Dan is het toch sowieso niet meer steriel? Nou ja, ik doe het nu zo: 1x per dag alles in een heet sopje, daarna in een bakje in de magnetron met laagje water en stoomdeksel 10 minuten op vol vermogen. (met azijn maar eens in de zoveel dagen). Ik maak de voeding voor 6 flesjes tegelijk met gekookt water en bewaar de voeding in een kan in de koelkast.(heb wel een koelkastthermometer en de temp is laag genoeg) Dat mag volgens nutricia ook niet als je kindje jonger is dan 6 maanden. (Kasper is een maand oud)En dan (nu komt het ergste) de nachtvoeding voor 1 keer nemen wij 's avonds al mee naar boven in Kaspers flesje. Dat flesje staat dan op de overloop tot zijn eerstvolgende voeding. Tussen de voedingen door spoel ik alles goed af met heet water. Ben benieuwd, dit mag vast niet zo.... Volgens een familielid-huisarts kan het geen kwaad. Volgens mijn gezond verstand ook niet. Dus ja, bronwater uitkoken wel of niet? Bronwater uberhaupt, koud water, warm water, voeding bewaren, niet bewaren, zeg het maar. Er is altijd wel iemand die het tegenovergestelde kan beweren, met net zo'n goede argumenten.... (iedereen die nu reageert met: waarom geef je geen bv? jullie hebben helemaal gelijk maar dat is een andere discussie) grrrr joeki