brood e.d.

Mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden oud en dus zou ze mogen beginnen met broodkorsten, soepstengels etc. Nou had ik haar laatst een broodkorst gegeven en dan breekt er natuurlijk een stukje af, waardoor ze erg moest kokhalsen. Ik vind het dus ontzettend eng!!!! Wie o wie heeft hier ervaring mee en heeft nuttige tips? Ze vind het namelijk wel lekker. Ze heeft ook nog geen tandjes!

Groetjes
 
helaas geen tips, maar mij lijkt het ook zooo eng. Mijn dochtertje is nu 5 maanden, dus voor mij nog even wachten. Ben benieuwd wat voor tips je krijgt.

liefs linda
 
Hoi,
Dat ze kokhalzen is eng om te zien maar voor hun een manier om te leren.

HEt is tenslotte een hele andere stuctuur dan melk en fruit.

Wat je kan doen is de binnenkant geven van het brood dat is wat zachter of een beetje voeding er over heen doen dan word het lekker sompig.

Hier kwamen de eerste tanden pas na de 10 maanden maar echt zodra ze de slag te pakken hebben sta je echt versteld van wat ze kunnen eten zonder tanden.

Ps. Hier is ze werkelijk bijna gestikt in een stuk rijstwafel. Mocht het nodig zijn houd je kind niet op zijn kop maar leg hem op zijn buik over je knieen met het hoofdje schuin naar beneden en sla (niet aaien maar een flinke klap) tussen de schouderbladen.

Vaak is het minder eng als je weet wat je moet doen.

eet smakelijk
 
neem het binneste van een broodje in de plaats van een boterham doe er een beetje boter op en smeerkaas of smeerworst en peuter en kleine stukjes van ongeveer doorsnede een cm uit en moet je eens kijken hoe die kleine kan eten !! die van mij stikte ook in korstjes van boterhammen dit is echt de oplossing
 
Als je er boter of ander beleg op doet ( smeerworst en smeerkaas ) dan de boterham als een dubbel klap boterham en kleine stukjes snijden zonder korst.
Deze reden omdat dan niet de boter enzo aan haar gehemelte blijft plakken en dus ook minder kans op kokhalzen
 
Terug
Bovenaan