brood en fles

Hoi moeders,
Ik heb een zoontje van 8 maand en die krijgt tussen de middag een broodje en een fles. Nu geef ik eerst het broodje en daarna de fles. Nu is het probleem dat hij die fles niet meer hebben wil. Hoe doen jullie dat? Zit er een bepaalde tijd tussen het broodje en de fles?
 
Hoi,

Toen wij met brood zijn begonnen hebben we de fles gehalveerd.
Hij krijgt een boterham (of een stukje krentenbrood) met een beker melk en dat gaat hartstikke goed. Hij is bijna 8 maand.
In totaal krijgt onze zoon 2,5 flessen, 1 boterham, 1 stuks fruit, warme hap en een rijstewafeltje met wat drinken.
 
Hoi,

Je kan als hij het broodje goed eet een kleinere fles geven. Iets van 150 of 120 na het broodje. Wat eigelijk te vergelijken is met een beker melk bij het brood.

Het is ook wel logisch brood vult lekker en dan nog een sloot melk er achter aan.
groetjes
 
Hoi,

Ik weet natuurlijk niet wat je zoontje nog meer krijgt op een dag maar volgens mij heeft je zoontje gewoon genoeg aan het broodje en dat is geen probleem hoor. Je zoontje geeft gewoon aan dat hij geen behoefte meer heeft aan die fles. Wat je nog zou kunnen proberen is dat je van die fles een beker maakt dat is weer nieuw dus interessant. Groetjes
 
Hoi,
Mijn dochter wilde ook geen melk drinken na de boterham nu wacht ik altijd even een half uurtje en nu gaat het goed....Dus eerst de boterham en dan ga ik meestal ff de hond uitlaten en daarna krijgt ze een fles...Ik bied wel een fles van 200 aan omdat ze naast haar melk nog niet echt wil drinken...Soms drinkt ze 150 maar soms drinkt ze hem ook helemaal leeg...Maar ik push verder niet als ze niet meer lust oke...Als ze maar 500cc vocht op een dag binnen krijgen dan is het goed. Succes!!
 
Mijn zoontje is 8,5 maanden.
Hij krijgt nog 4 flessen melk.
6.00 papbord
9.00 fruithap
11.00 fles
11.30 hele boterham inclusief de korsten
15.00 fles
15.30 koekje of twee
18.00 groente met vlees en een bord yoghurt
19.00 slapen
Alles gaat op! Ik heb niet de indruk dat het te veel is. Ik kan ook niet de fles van 11.00 later doen. Hij vraagt er om. Dit is een schema van net twee weken. Hiervoor kreeg hij nof een fles om 22.30.

Ieder kind is verschillend. Zelf zie je het beste waar je kindje behoefte aan hebt.

Succes!
 
mijn dochter vindt de boterham heerlijk en drinkt daarna ook niet de fles, daarom heb ik het omgedraaid, ze krijgt nu eerst de fles, de boterham heb ik dan al in de keuken klaarstaan en als ze de fles bijna leeg heeft geef ik de boterham. Eventueelkan ze dan daarna nog een slokje melk drinken. dit werkt prima bij ons.
 
Terug
Bovenaan