brood en kokhalzen

A

Anoniem

Guest
Vandaag is mijn zoontje 8 maanden en sinds vorige week ben ik gestart met het geven van brood. En ik vind het helemaal niks. De eerste paar keer at hij het redelijk goed op. Maar met regelmaat begint hij te kokhalzen en word ik hartstikke bang dat hij erin stikt. Gevolg is dus dat ik al gespannen ben als we beginnen met eten. Vandaag heb ik hem 's middags gewoon weer de fles gegeven in plaats van brood. Voor mij meer rust, maar uiteindelijk zal hij toch brood moeten gaan eten.

Hoe hebben jullie dat gedaan? En heeft iemand misschien tips voor me?

Hoi,

Ik geef Joshua al sinds dat hij 4 maanden was een broodkorst, dit ging na een maand goed.. Dus zonder kokhalsen enz.... Hij eet hem nu zo snel op dat ik soms zelfs te laat ben om hem zien te eten hahah... Maar zondag dacht ik, nu wordt het tijd (hij is nu 7,5 maand)  om hem gewoon een boterham geven. Maar dat ging dus helemaal niet, verslikte zich enorm en hij raakte zelfs een beetje in paniek... Nu weet ik het dus ook niet meer... Broodkosten gaan erg goed net al koekjes en lange vingers maar brood??? Hij wil ook geen pap... Maar het blijft een questie van aanbieden zeggen ze..

suc6
grt Suuz

Hoi,

Ik ben ongeveer 3 weken geleden met brood begonnen. Mijn dochtertje was toen bijna 7 maanden. Het gaat nu erg goed. Maar in het begin kostte het wel wat moeite. Ik heb hele kleine stukjes gegeven en haar heel rechtop gezet in de wipstoel. Verder ben ik gestopt zodra ze niet meer wilde. Dus soms maar een paar hapjes. Nu eet ze een hele boterham zonder problemen.
Dus inderdaad blijven aanbieden.

Groetjes, Emmy

Priscilla krijgt sinds deze week boterham en pap en ze doet het echt heel goed eerste hapjes deed ze beetje kokhalzen maar daarna zit ze echt te kijken van ik wil nog een stukje en pap dat smult ze gulzig naar binnen dus hier gaat alles tot nu toe goed

suc6 met proberen brood geven aan je kleine...

groetjes monique

Ik heb Maud met ruim 6 maanden al op broodkorsten laten sabbelen en na een week ook eens zachte stukjes geprobeerd, ging kokhalzen en heb haar ook even uit de stoel moeten halen om haar te helpen het stukje weer uit haar keel te krijgen. Schrik je wel even van maar niet in paniek raken maar gewoon handelen is het beste. Kindje moet het gewoon leren en als jij niet bang wordt als zij zich verslikt dan breng je ook niet over dat dat eng is maar gewoon als iets wat kan gebeuren met eten. Anders wordt eten straks nog een angstig moment en dat wil ik niet.Broodkorsten gingen gewoon nog beter, af en toe blijven  proberen of het  beter gaat met de zachte stukjes. Nu is ze bijna 7 maanden en het gaat nu sinds een paar dagen redelijk goed.

bij ons net vorige week met broodkorst begonnen
Jasmijn vind het fantastisch en Martin heeft zoiets wat moet ik ermee
zijn net 6 maanden trouwens
gister met zacht brood begonnen met een dun laagje boter Jasmijn af en toe kokhalsen maar ging verder goed en ze vond het erg lekker Martin ging wel een beetje kokhalzen en toen  het bij ieder stukje gebeurde stopte ik ermee dacht anders wil hij het straks niet meer vandaag weer geprobeerd en ging het redelijk goed dacht af en toe proef je wel wat je eet Martin
pap geef ik niet zo erg zo nu en dan Martin vind het nix Jasmijn drinkt het wel geef pap uit de fles anders ben  je met twee helemaal de hele dag aan het voeren

groetjes Elena  

Eng he dat kokhalzen. Maar eigenlijk doen ze dat om juist te voorkomen dat ze stikken. Dus eigenlijk is het eigen bescherming.

Ik ben bij Ilyas (nu 8 maanden) begonnen met brood toen hij 6 maanden was. Ging ook niet ideaal, veel kokhalzen. Bij het kdv raadden ze me aan om kleine stukjes in de zijkant, tegen zijn wangetje te doen. dat gaat echt een stuk beter! Hij kokhalst nauwelijks meer en kauwt echt op de stukjes.

Succes,
Mienetje

Hier ook een klein jongetje van bijna 8 maanden welke kokhals en rood aanloopt bij het doorslikken op alles wat niet op pap of een fles lijkt/is...
Ik denk dat het een kwestie van doorzetten is, maar leuk vind ik het beslist niet...
Ik heb ook iedere keer de neiging om met mijn vinger wat er in zijn mond zit eruit te halen...Brrrrr...
Ik zal blij wezen wanneer hij doorheeft dat 'ie moet slikken nadat hij iets gekauwt heeft.

Grtz,vonneg

Terug
Bovenaan