brood en pap eten...

A

Anoniem

Guest
hoi,
Ik ben Denise en moeder van Ales (8/11/2006), en zit met een vraagje misschien hebben jullie nog tips???

Mijn kleine man van bijna 10mnd houd niet van pap...met een lepel laat hij ruim de helft staan en dan stop ik de rest in de fles en dan drinkt hij ook nog maar een beetje.
En hij houd ook niet van brood, nou moet ik toegeven dat ik het ook eng vind om hem stukken brood te geven.
Ik zit nu op stukjes brood van ong. 1 cm met boter en soms met appelstroop.
In de melk dopen, of met water besprenkelen.
Ik heb ook al met yogert geprobeerd want daar is hij dol op.
Maar na 1 of   2 stukjes krijg ik er niets meer in...wat nu?  

Groeten Denise

hoi!!

Zelf stukjes laten eten al geprobeerd?? en als je er niet meer in krijg.. gewoon een fles opvolgmelk na geven. Ik zou me er nog niet té druk over maken.
En niet alle kindjes zijn dol op pap, maar ik heb wél gemerkt dat melkpap beter te nassen is dan gewone pap zeg maar. Dat doe ik gewoon in een fles.

Groetjes Debby

Hier nog zo eentje!!
Bambix weigert hij,doet zijn mondje dicht en met zijn handjes slaat hij de lepel of de fles door de keuken. Ok,dan geen pap meer!
Met de boterham wou het hier ook niet echt vlotte.
Door zijn sterk kokhalsreflex was ik ook bang maar nu gaat het een stuk beter.
Ik houd s`ochtends een paar lepeltjes fruithap achter de hand of prak een banaantje en doe dat op het brood,daar word het ook wat zachter van en ik laat hem het vorkje meevast houden zodat hij het zelf mee in zijn mond kan doen,verder een spelletje van maken en heel enthousiast doen als hij een stukje in zijn mondje heeft gedaan.
Vandaag heeft hij voor het eerst een hele boterham (met banaan) op,huilen toen het op was dus misschien een tip voor je.
Maak je niet te druk hoor,het komt vanzelf!

Groetjes Mikkie.

aaron 24-11-2006 krijgt gewoon pap in de fles en dan drinkt hij met de standenspeen wel op,maar met de gewone speen krijgt hij er niks uit,heb je een goeie speen erop?wil niet bemoeial klinken hoor!!!

groetjes nienke

Hoi,

Misschien leuk om samen te gaan eten. Kan je ook wat grotere stukken geven want je zit er naast. Heather krijgt reepjes brood, samen met mij. We lunchen samen. Vindt ze geweldig. Die reepjes brood dus hé. Ik vind het samen eten erg leuk.

Ze krijgt er trouwens alleen boter op d'r brood.

Groetjes, KT

Hoi,
Bedankt voor alle tips...maar de meeste heb ik al geprobeerd.
Ik heb een speciale papfles/speen en hij krijgt het er prima uit, hij gruwelt er alleen van.
De goedenachtpap die lust hij wel, maar daar zit zo'n bak suiker in, en hij is al geen kleine jongen.
Zelf stukjes brood eten, tja...het brood word uitvoerig bekeken en gekneed, en na een kwartier zit het  overal behalve in zijn mond..
En als ik hem brood geef dan eet ik ook altijd een broodje..gezellig !
Maar goed, ik hou vol en blijf proberen eens gaat het me lukken!!
Groeten Denise

Terug
Bovenaan