brood en yoghurt na 6 maand

A

Anoniem

Guest
Hallo

Mijn zoontje is over 2 weken 6 maand, nu zag ik in het groei boekje van het cb dat ze dan pap uit een bord moeten hebben en brood mogen en yoghurt, is iemand daar al me begonnen? En stap je dan over van rijstebloem naar andere pap? Er staat ook dat ze dan nog maar 3 flessen mogen maar welke fles laat je dan vallen, hij heeft nu om 7 uur, 11 uur, 15 uur en 19 uur een fles.
Groetjes Jolanda

hoi,
ik  moet straks naar het consultatieburo en heb ook wat vragen die op hetzelfde neer komen.anouk krijgt 8 uur,12 uur,16 uur en 20.30 uur de fles.ik denk als er een fles afgaat dat dat de fles is van 16 uur,daar in de plaats een ander tussendoortje.dit denk ik maar weet het niet zeker.als ik wat wijzer ben geworden dan hoor je het.
gr petra
anouk is 6 mnd en een week

hoi nou ben er geweest,ik mocht eventueel   wel een fles laten vallen als anouk steeds wat laat staan.dat zou dan die van 12u of 16 uur zijn.dan kies ik zelf voor die van 16u.ipv de fles mag ze dan sap,liga of broodkorst of fruit hebben.en na haar groentehap mag ze wat yoghurt.(zou dit gewone yoghurt voor"'grote mensen'' zijn??)even navragen of weet iemand dit??of ik kon wat kleinere flesjes geven 150cc en dat wel 4 keer.tsja dat komt dan beide neer op 600cc.maar kijken hoe het komt.tis een heel gepuzzel met het eten.
gr petra

Ok dus zolang ze de flessen nog leeg drinken mag je er gewoon 4 blijven geven? De yoghurt mag volgens mij wel gewone yoghurt zijn, meestal geven ze kinderen op het dagverblijf  volle yoghurt met iets van roosvicee erdoorheen.
Groetjes Jolanda

ja hoor je hoeft nog niet naar 3flessen maar ik had het gevraagd omdat anouk zoveel liet staan.dus mocht het wel.oke gewone yoghurt met roosvicee,anders is het natuurlijk erg zuur.
gr petra

hoi,

in yoghurt hoef je echt geen roosvicee te doen hoor. na een paar keer proeven zijn ze er zo vaak ook dol op.

groetjes van marloes

Hoi,

Oeps ik geef nog steeds 5 flessen. Lucas is ruim 5 maanden.
Hij krijgt ook fruit en groente.

Ik zal het wel horen als hij 6 maanden is.

Groetjes

Terug
Bovenaan