Brood en zuivel!

Hoe oud moet je kindje zijn om een broodje te mogen geven?
En precies dezelfde vraag vwb yoghurt!

Ik merk dat Loïs echt al zin in een boterham heeft. Ze is 7 maanden oud!

Bij mij op het cb zeiden ze bij 6 maanden al dat ik brood mocht geven wel tarwebrood niet net vers want dat is te klef en dan boter er op en eventueel smeerkaas stroop of jam. Boter is belangrijk voor de goede vetten.Viel me trouwens in je eerdere bericht op dat je 200 gram fruit en groente op een dag geeft is dat niet erg veel. Bij mij zeide nze ongeveer 4 eetlepels. Willem heeft daar ook wel echt genoeg aan.

Ha Esther bedankt voor je reactie. Ik geef 200 gram omdat dit ook op de potjes staat. Soms eet ze het wel op en soms niet helemaal. waarom zou het teveel zijn als dat de hoeveelheid is die in de potjes zit. Als dit teveel zou zijn, dan zou het toch wel verboden worden?

Groetjes

Hoi
Elk consultatiebureau geeft weer andere adviesen. Dilan mocht vanaf 7 maanden bruin brood. Ik doe er een klein beetje chocopasta op. Hij vind het heerlijk. Met 6 maand mocht ik yoghurt gaan geven, Alleen lust Dilan dit niet. Ik geef hem nu een danoontje met opvolgmelk. Wat betreft de hoeveelheid fruit en groenten. Ik mag van beiden 200 gram geven. Alleen eet Dilan dit niet allemaal op. Maar ieder kind heeft andere behoeftes.
Groetjes Nurse

Hoi hoi,

ook hier het advies om vanaf 7 mnd brood te gaan geven. Tijn heeft het echter eerder gekregen en daar zagen ze ook niet zoveel kwaad in. Als er maar voldoende variatie in zit en niet te veel van een ding gaven ze bij mij aan. Tijn eet eigenlijk gewoon met de pot mee. Spaghetti vindt ie heerlijk en dan is het na 250 tot 300 gram echt stop. Meer krijgt hij niet. Maar tussen de middag eet hij bijvoorbeeld een boterham en een of 2 stuks fruit erna. 's Avonds ook nog een of 2 stuks fruit. Yoghurt geef ik heel af en toe, griekse yoghurt is heel vol en romig en hoef je verder niet zoet te maken of zo. Ik ben echter voorzichtig met zuivel. Dit is een advies van het cb, omdat ik nog borstvoeding geef...

groetjes Natasja

Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik ben al lekker met volle yoghurt begonnen.... zonder suiker.... dus zuur maar ze vind het heerlijk.
en 's middags geef ik haar een paar blokjes bruin brood, om te wennen. Dit wil ik langzaam uitbouwen naar een halve of een hele boterham.

xxx

Thomas krijgt een boterham per dag sinds hij 6 maanden is op advies van het consultatiebureau, daarop smeer ik smeerkaas/smeerworst/appelstroop/gepureerde banaan of fruithap en natuurlijk ook boter heerlijk vind hij dit. ik maak de stukjes telkens een beetje groter zodat hij kan leker kauwen maar niet steeds verslikt dat is zielig.
Yoghurt zou ik ook wel willen geven maar als het gezoet moet worden dan misschien maar met een beetje diksap.

Bedankt dames, Loïs geniet lekker van haar brood tussen de middag al moet ze nog wel aan de stukje wennen. ze kokt er soms van... maar als ik het een beetje nat maak gaat het beter.
ik las ergens dat het beter is om speciale babytoetjes te geven vanaf 6 maand ipv gewone yoghurt... is dit waar?

Terug
Bovenaan