Brood eten geen succes

Hallo

Mijn bijna 10 maanden oude dochtertje Lieke eet niet graag brood. Ze haalt het uit haar mond,kneed het fijn,stop t weer terug en weer eruit en tenslotte op de grond. Als er 1/4 boterham in gaat mag ik blij zijn. Heeft er nog iemand tips om het brood eten te vergemakkelijken?
 
Zoals ik het doe gaat het redelijk:
brood met boter en smeerkaas, stroop of jam
tarwe brood van een dag oud niet net vers want dat is te klef
stukje brood in de zijkant van de mond want als je het in het midden doet duwt ze het tegen het gehemlte en dat plakt. Tussen door laten drinken
en veel geduld. Zo doe ik het bij mijn zoon maar die is 6,5 maanden.

succes ermee
 
Wij zijn met onze tweeling al begonnen toen ze 7 maand waren op aanraden van de CB arts.
Het kokhals reflex was dan nog niet zo groot zei ze?!
Ze kregen al pap en dat ging ook goed.
In het begin deed ik er alleen een beetje boter op en dan in kleine blokjes snijden.
Goed in de wang duwen en dan gingen ze vanzelf kauwen.
Al snel deed ik er een beetje smeerworst of smeerkaas op en boter natuurlijk, heel lichtjes gewoon voor de smaak.
Heb altijd gewoon de korstjes eraan laten zitten, is ook brood zei mijn moeder altijd.

Soms ging het goed en soms kreeg ik er ook niet zo veel in, gewoon volhouden.
Meestal gaf ik ze er een flesje melk achteraan zodat ze wel genoeg binnen kregen.

Af en toe krijgen ze onbijtkoek met een beetje boter, een ware traktatie!
Ze zijn nu 15 maand en Thomas heeft het liefst ham of smeerworst op z'n brood. Sophie is gek op kaas.
Ze eten dit overigens zelf, snijd het in grotere stukjes en ze pakken het zelf van een bordje.
Ze eten eerst het beleg op en dan het brood.

Gewoon volhouden, komt vanzelf wel goed.
En o ja zelf ook een boterham eten, zien ze hoe het moet en dat jij het ook lekker vindt.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Wij zijn met onze tweeling al begonnen toen ze 7 maand waren op aanraden van de CB arts.
Het kokhals reflex was dan nog niet zo groot zei ze?!
Ze kregen al pap en dat ging ook goed.
In het begin deed ik er alleen een beetje boter op en dan in kleine blokjes snijden.
Goed in de wang duwen en dan gingen ze vanzelf kauwen.
Al snel deed ik er een beetje smeerworst of smeerkaas op en boter natuurlijk, heel lichtjes gewoon voor de smaak.
Heb altijd gewoon de korstjes eraan laten zitten, is ook brood zei mijn moeder altijd.

Soms ging het goed en soms kreeg ik er ook niet zo veel in, gewoon volhouden.
Meestal gaf ik ze er een flesje melk achteraan zodat ze wel genoeg binnen kregen.

Af en toe krijgen ze onbijtkoek met een beetje boter, een ware traktatie!
Ze zijn nu 15 maand en Thomas heeft het liefst ham of smeerworst op z'n brood. Sophie is gek op kaas.
Ze eten dit overigens zelf, snijd het in grotere stukjes en ze pakken het zelf van een bordje.
Ze eten eerst het beleg op en dan het brood.

Gewoon volhouden, komt vanzelf wel goed.
En o ja zelf ook een boterham eten, zien ze hoe het moet en dat jij het ook lekker vindt.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)
 
Dat van in die wang duwen wist ik niet,maar dat ga ik eens proberen. Als ik het in haar mondje stop (op haar tong dus),komt het gelijk weer naar buiten. Logisch eigenlijk. Zelf laat ik ze het ook wel een proberen,maar ze zit er meer mee te spelen dan echt eten. Pap vind ze ook niet zo lekker,maar ik blijf het gewoon proberen. Ze is zowiezo geen super grote eter (ze is vrij klein voor haar leeftijd 7,5 kg en 69 cm),dus ze zal wel een klein maagje hebben.
 
laat haar dan gewoon lekker spelen met haar broodje:) even een grote handdoek onder het stoeltje en kliederen maar!
broodje komt uiteindelijk wel in het mondje.
 
en het ook gewoon blijven aanbieden.
esmee at in het begin maar 3 of 4 stukjes en dan wou ze niks meer.
nu eet ze zo een hele boterham op en daarna nog een glas melk
 
Terug
Bovenaan