brood eten NOG steeds een drama!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

mijn zoontje is inmiddels ruim 8 maanden maar het brood eten wil nog steeds niet vlotten

Hij vindt het niet echt vies maar zit bij iedere hap zo te kokhalzen dat de tranen over zijn wangen lopen. Ik kan dat niet aan zien dus na een half uur 'tobben' en nog geen halve boterham verder geef ik het maar op en krijgt hij zijn fles.

Hij lust werkelijk alles! maar ik merk wel dat hij geen fan is van grove stukjes in zijn eten. Hij krijgt nu wat grover warm eten en fruit  en ik zie dat hij niet eens een poging doet om te kauwen maar het gewoon naar binnen perst.

Op zijn brood doe ik margarine en wat smeerbeleg... ik haal de korstjes er af en geef niet te grof volkoren brood. Ik duw het aan de zijkant van zijn kaakje...
Bij het KDV worstelen ze met het zelfde probleem bij hem... Soppen in wat water om het week te maken haalt ook al niks uit.
Nu doe ik vaak flink wat bambix of een fijngemalen boterham door zijn fruit zodat hij toch zijn vezels binnen krijgt, maarja, dit kan ik toch niet tot zijn 16e blijven doen??

hij krijgt al brood vanaf 6 maanden... is dit een fase of blijft hij zo tobben?
(zijn papa kreeg vroeger ook met geen mogelijkheid brood naar binnen!)

Hoi,
Volgens mij had een tijdje terug een andere moeder hetzelfde probleem, ik heb toen ook gereageerd. Sommige kindjes zijn gewoon niet zo snel aan stukjes toe. Ik heb vier kinderen en twee aten met 8 maanden gewoon een boterham, maar mijn zoon pas met 1 jaar!!!!! en nu ook mijn kleine meid, die eet geen stukjes. Ik laat haar wel kluiven, zo kan ze zelf haar tempo met stukken eten bepalen. Ik zou het er vooral niet in gaan proppen. Je kindje kan dan een vervelend gevoel gaan verbinden met stukjes in het eten, dan ben je nog verder van huis. Zou het gewoon een tijdje laten rusten en inderdaad wat je al doet pap/brood door fruithapjes malen. Daarnaast je kindje zelf stukjes laten eten, stukje brood, boterhamworstje, banaan, laat hem maar lekker knoeien. Zo blijft hij eten leuk vinden en daar heb je straks veel meer aan.
Ik denk dat ieder kindje gewoon een eigen tempo van ontwikkeling heeft, of dat nu is met kruipen, lopen of met stukjes eten. Volg zijn tempo. Geloof me, als hij 16 is, eet hij echt wel stukjes, hihi!
Succes ermee

Groetjes,
Ivy

Hoi hoi,

Ik zou het zeker opgeven!
Het kost jou veel tijd en stress en de kleine niet minder!
Mijn zoon ging met 10 maanden ineens vanalles eten, daarvoor alleen de potjes van 6 maanden. Nu bij de twee dames hetzelfde verhaal. Ze doen gewoon hun mond niet open...en ze houden ook nog niks vast (qua eten dan). Dus 1x per week doe ik een poging, maar als het niet wil dan niet.
Heb het van de week ook bij cb neergelegd. Ik kreeg het volgende advies: Zolang ze goed groeien en het verder goed blijven doen, dan even laten rusten. Af en toe speels proberen, maar lukt het niet, jammer dan!

Heel veel succes!!!!

Fleur is 10 maanden en die echt niet standaard brood, alleen als de dag wat langer is zeg maar.
Maar vaak geef ik haar wel een korstje, en dara sabbelt ze op, is lekker ff zoet en zo went ze aan het brood.
Ondertussen is ze er al aan gewend, nu maak ik kleine stukjes (als ze een hele boterham krijgt) met smeerpate, appelstroop of smeerkaas.
Gaat prima.

Ik zou het idd niet proppen, mss kan je ook eens proberen met een korstje/stukje in de hand te geven, dan kan je kindje zelf op zijn eigen tempo het "leren".

succes!

Terug
Bovenaan