brood eten... nou ja.. eten??

Hallo mede moeders.

Ik zit met een brood probleempje. Nadia is nu bijna 8 maanden en ik ben nu een weekje of 2 wat brood aan het proberen. Ik stop dan een heel klein stukje in haar wang maar mevrouw moet er niks van weten! Ik blijf het gewoon proberen, elke keer 2 of 3 stukjes en dan stop ik weer. Ik doe er ook een beetje boter op voor haar dus het is geen droge hap. Ik heb het haar ook zelf laten proberen maar je gelooft het nooit... Ik heb 2 honden en ze kijkt naar beneden vanuit haar kinderstoeltje en ze gooit haar brood zo overboord naar de hondjes. ( die haar heel dankbaar zijn natuurlijk ) Heeft iemand misschien tips of heeft hetzelfde probleem?? Ik hoor het graag.

Groetjes Bren.

Hoi,

Ik maak altijd een broodje met appelstroop en dat mag ze helemaal zelf eten. Ik leg het stukje voor stukje op het blad van de kinderstoel en dan stopt ze het zelf in haar mond... of in haar oor... of gooit het door de kamer. haha. Misschien kun je het zo proberen? Wel slim van haar om het aan de honden te voeren. Ik weet niet goed wat je daaraan kunt doen.

Succes!

Desiree

Hoi,

Bij onze zoon doopte ik in het begin het stukje brood altijd in de melk. Daar word het lekker zacht van, en dan krijgen ze het makkelijker weg. Als ze een beetje gewent zijn aan brood eten kun je stoppen met dopen in de melk.
Misschien een idee?

Groetjes, Cathy

Hoi
ben vandaag begonnen met brood, maar ze moet er niks van weten. gaat huilen als ik het in haar mond stop. tja dan is eten niet leuk meer. ik heb het in melk gedoopt, maar dat helpt dus niet. misschien met iets zoet, of smeerworst.
ik heb zelf ook een hond, maar die stuur ik naar der mand als we aan het eten zijn. of uit de kamer. dan wordt ze ook niet afgeleid.
groetjes liedje

Hoi,

Misschien zijn ze nog niet aan brood eten toe. Gewoon ff wachten en later weer proberen.
Ik ben begonnen met een broodkorstje in een wangzak. Later een stukje brood zonder beleg, toen allen met boter en nu krijgt brood met boter en beleg. Het beste is om niet te vers brood te gebruiken, dat is meestal te plakkerig.
Succes ermee

Groetjes Sanne

Ja slim is ze zeker ;) Maar ik ga het eerst nog is proberen met melk en anders stop ik er even mee denk ik..
In ieder geval bedankt voor de nuttige tips!!

x Bren

hoi,

dit is bekent probleem bij ons thuis meneertje wilde niks vanbrood weten.
ik probeerde ook veel dingen uit maar nee. nu eet hij sinds 2 dagen broodkorst op. ik geef het in zijn hand of soms in zijn mond zodat hij kan proeven wat het is en begint erop te sabbelen soms eet hij een klein stukje soms niet.

ik ga over een paar dagen met wat erop te smeren kijken of dat dan wel wil.

probeer ook eerst even het broodkorstje of stop een paar dagen en probeer opnieuw.

suc6 melek

Terug
Bovenaan