brood eten zonder tandjes??

A

Anoniem

Guest
Hihi, ik heb een stomme vraag.... Ik heb een nieuw schema voor Nynke gekregen van het CB om haar voeding wat aan te passen. Ze is 7.5 maand, en 5620 gram. Ik geef nu nog:
7 uur fles 200 ml
10:30 150 ml fles en van 50 ml maak ik pap van rijstebloem (met lepeltje)
13:30 fruit (klein potje of vers bijna 1 stuk)
15:00 fles 200 ml
18:00 100 gram groente & 90 ml fles
22:00  fles 200 ml

Nu is het dus de bedoeling dat de fles van 7 uur pap wordt en dan de fles/pap van 10:30  een broodje  wordt.
Maar kan ze dat al eten als ze geen tandjes  heeft?

Hebben jullie nog andere tips?

Bedankt,
Susanne  

Ja hoor, dat kan ze al eten zonder tandjes. Heel veel kinderen van die leeftijd hebben nog geen tanden. En ze beginnen bovendien met de tanden van voren  en daar kauwen ze toch niet mee.
Het is gewoon even uitproberen.
Sil

ja hoor, dat is geen probleem, hier is hij ook nog "tandloos"maar heeft een boterham in no time weggewerkt,

groetjes susanne

Mijn zoontje is inmiddels 9 mnd. Hij heeft onderin 1 tandje. Hij eet nog geen boterham. Hij weet namelijk niet hoe hij moet kauwen. Ik blijf het aanbieden, maar hij "slaat" het allemaal op in z'n gehemelte.  Heb al van alles geprobeerd: slokje drinken tussendoor, verschillende  belegsoorten er op, in melk dopen, etc. maar niets lijkt te helpen. Ik hoop dat jouw kindje het wel doorheeft.

Groetjes,
Nelly.

Mijn dochtertje heeft sinds een week 4 tandjes en eet al 3 maanden brood. Gaat prima. In het begin deden we wel brood gesopt in sojamelk zo dat het heel zacht was. Ineens ging ze kauwbewegingen maken en toen zijn we ook gewoon gesmeerd brood gaan geven.
Gaat heet goed maar soms maakt ze er wel een broodballetje van maar die spoelt ze dan weg met een slokje melk.
Oh ja, ze is nu ruim 8 maanden.

Mijn dochter is nu 7,5 maand en wij zijn net begonnen met brood. Ze heeft ook nog geen tanden, maar het gaat echt heel goed.
Ze 'kauwt' eventjes, slikt het door en wil al weer het volgende stukje.
Tot nu toe heeft ze er ook nog niks op trouwens, binnenkort gaan we er roomboter op doen (voor de calorieën en beetje extra vet is ook goed voor de ontlasting).

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi Susanne,

Je kunt dit gewoon proberen. Thijn heeft ook geen tandjes (had hij die maar dan waren we van het gekrijs af..) hij eet ook een hele boterham. Ze hebben daar geen tandjes voor nodig. Ze sabbelen dit gewoon zacht. Ik zou wel een boterham van 1 dag oud geven, dat plakt niet zo aan het tandvlees.

Groetjes Bianca

Terug
Bovenaan