brood eten

Hoi medemoeders,
Mijn dochter is nu 7 maanden en mag dus brood hebben. Nu heeft ze al een paar keer een stukje brood gegeten, maar iedere keer begint ze te kokhalzen en lijkt het net of ze erin stikt. Ik had er wat opvolgmelk overheen gegoten zodat het wat zacht werd. Hoe doen jullie dit en wat voor beleg geven jullie je kindje. Nog een dilemma wat betreft het schema waarin ik de broodmaaltijd zou moeten inpassen. Ze slaapt nog heel veel en is hooguit 2 uurtjes wakker. Mijn schema is als volgt:
8.00 uur fles opvolgmelk 220cc + 7 schepjes
8.30-11.00 slapen
11.30 fruithap half potje
13.00 uur fles opvolgmelk 220cc + 7 schepjes
13.30-16.00 uur slapen
16.30 heel potje groente + danoontje
21.00-21.30 fles opvolgmelk 220cc + 7 schepjes + rijstebloem
Nu zeiden ze van het consultatiebureau dat ik haar beter 's ochtends pap kan gaan geven, maar welke moet ik dan halen bij de supermarkt. Dit is toch andere dan rijstebloem? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 7 mnd)
 
Hoi
Veel tips kan ik je niet geven maar ik maak van de rijstebloem altijd de pap.
Maak dus een gewone fles met opvolgmelk klaar en doe daar dan 6 a 7 schepjes rijstebloem bij. Dit krijgt hij dan met een lepeltje gegeven ipv de fles.(werkt ook niet met 123 speen) Is ook meteen goed voor zijn mondmotoriek.
Succes verder
 
hoi,

je kan het brood droog geven of met een beetje boter en dan het beleg op de tong dan plakt het minder.
Ik zie ook op mijn werk idd vaak kinderen die erg moeten wennen aan de vaste structuur en dan gaan kokhalzen. Daarom moet je er ook altijd bij blijven. 9 van de 10 keer werken ze het zelf weer omhoog.

Een andere optie is om nog even te wachten met het brood. Ze heeft het nog niet echt nodig dus is het allee wat extra's melk is nog voldoende.
Zelf ben ik pas begonnen toen ons dochtertje 9 maanden was.

De pap kan je s ochtends idd geven met een lepeltje dat kan dan nutrix zijn maar ik dacht maar dat weet ik niet zeker dat bambix van af 7 maanden mag. maar dat kan je op het pak lezen.

Om aan grof te laten wennen kan je ook het fruit en groente grof geven.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes
 
Hoi Hoi!

Ja hoor... er is al Bambix vanaf 7 maanden, die krijgt mijn zoontje (ook 7 maanden)  ook. Ik geef het rond lunchtijd. Ik probeer af en toe een stukje brood, maar hij gaat er meestal van kokhalzen.. rustig aan dus hier met het brood!
 
Hoi,
Op het CB werd verteld dat baby's gaan kokhalzen wanneer het brood tegen het gehemelte plakt en werd aangeraden het met de vinger in één van de wangzakken te duwen. Dit werkt prima bij mijn dochtertje, ze is nu bijna 8 mnd en sinds 2 weken aan het brood.
 
quote: mammie V reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-05-2005 20:49:43'));

Hé mama uit Zoetermeer! Ik kom ook uit Zoetermeer! Ik heb er 25 jaar gewoond (ben er geboren) Ik woonde eerst in meerzicht en later in Seghwaert!  



Hee!

Woon je er nu niet meer? Wij wonen in Segwaert!
 
Hoi, ik geef mijn dochtertje ook pap 's morgens. Ze krijgt dit vanaf een bordje, met een lepeltje, inderdaad beter voor de mondmotoriek.
Bambix mag vanaf 7 maanden. Je hebt twee smaken. Tessa vindt ze allebei heel lekker.
Ze is nu 7,5 maand en mag brood. Maar wil dat ook niet.
Moet morgen naar het cb. Benieuwd wat ze daar zeggen...
 
Terug
Bovenaan