brood eten

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is nu 8 maanden. Ze krijgt naast de borstvoeding ook een fruithapje en 's-avonds eet ze een groentehapje en yoghurt. Dit gaat allemaal goed. Vanaf de geboorte heeft ze altijd 's-nachts doorgeslapen. Tegenwoordig wordt ze 's-nachts wakker. Ik heb het idee dat ze dan echt honger heeft, want ze drinkt dan 2 borsten leeg. Nu heeft het VB geadviseerd om 's-middags ook een boterham te gaan geven. Ik heb het al eens geprobeerd. Maar na 3 stukjes gaat ze toch kokhalzen en komt alles er weer uit. Hoe ging/ gaat  het brood eten bij jullie kindjes? Hoe zijn jullie ermee begonnen? En wanneer?

Groetjes,
Mama van Noa
 
Hoi,

Onze zoon moest in het begin ook kokhalzen en ik was als de dood dat hij in een stukje brood zou stikken. Ik heb toen eerst het brood in een beetje Nutrilon-melk gedaan, dan worden de stukjes zacht. Geleidelijk aan deed ik er minder melk bij en al heel snel ging het goed!

Groetjes,
Line
 
Hoi,

Mijn zoontje is bijna 10mnd en krijgt vanaf 8-8.5mnd brood.
Maar misschien is jou kindje nog niet toe aan brood omdat dat nog te grof is.
Je kunt ook pap geven dat is net zo voedzaam als brood, je kunt beginnen met nutrix dat een week of 2 weken geven dan 50-50 met bambix en dan volledig bambix.
Als je dan elke dag voor de pap een paar kleine stukjes brood geeft is dat goed om te wennen.
Mijn zoontje krijgt elke ochtend pap en s'middags een boterham maar je kunt ook s'middags nog een keer pap geven.

Succes,groetjes Mary jane
 
Hoi,

Mijn dochtertje was 8 maanden toen ze voor de eerste keer brood kreeg met hero light jam.
De eerste keer zoog ze de jam van het brood en spuugde de brood uit!
Nu is zij 10 maanden en vindt brood heerlijk.
Je moet in ieder gaval met 8 maanden hele kleine stukjes geven!
Ze sabbelen erop tot ze het kunnen doorslikken.
Je moet het gewoon geven en je zult zien dat brood voor de kleintjes een feest is!!
Tip: Als jij je kindje brood geeft speel dan met je kindje door bv zelf je mond open te doen!!

Groetjes
 
Terug
Bovenaan