brood eten

Hallo,
Uit jullie reacties die ik ergens anders las, is mijn zoontje Lukas duidelijk niet de enige die gaat kokhalzen van brood!
Hij trekt er zo'n vies gezicht bij als we een mini-stukje in z'n mondje steken. En dan gaat hij dus kokhalzen. Soms komt zelfs z'n fruitpap er weer uit.
Hoe leerden jullie je kindjes uiteindelijk wel brood eten?

groetjes,
Marjolein
 
Hi,

Ik heb in het begin kleine stukjes brood in (opvolg)melk geweekt, dan werd het dus heel erg zacht. Geleidelijk aan steeds minder lang in de melk laten weken, tot Luuk gewoon brood kon/wilde eten. Dit duurde in totaal iets van 3 weken ofzo!

Succes,
Line
 
Hoi Memijn!
Hoe oud is Lukas? Op het cb zeiden ze dat ik Jamey een stukje brood in de zijkant van z'n mond moet stoppen dus in z'n wang. Dan werken ze het zelf naar voren en volgens mij is het tegen die tijd zo zacht dat het makkelijk weg te krijgen is. Ik heb gelezen over de "wurgreflex" dat raken ze ergens tussen de 6 en 9 maanden kwijt. Die reflex zorgt ervoor dat te harde of te grote stukjes naar buiten gewerkt wordt. We geven Jamey (nu 7 maanden) vaak een stuk appel of banaan of zoiets in z'n hand en vaak genoeg werkt hij het er weer uit. Als het goed is verdwijnt dit dus vandaar dat ik vroeg hoe oud Lukas is.

groetjes, Taatje, mama van Jamey (26-9-2005)
 
Dag Taatje,
Lukas is 9 maand. Hij heeft jammer genoeg mijn aard op het vlak van eten mee gekregen. Ik was een hele moeilijke eter: lustte niets. Ik ben zelfs 9 dagen gestopt met eten aan 9 mnd (volgens de dokter omdat ik overvoed was). Dus ik maak me geen illusies. We hebben al geprobeerd het stukje in z'n wang te stoppen, maar dat neemt hij gelijk op z'n tong met al het kokhalzen van dien. We geven 'm nu wel al een paar dagen een piepkleine stukjes banaan en dat lukt wel. Dus me tijd (en boterhammen zoals ze bij ons in Vlaanderen zeggen ) lukt het wel.
Bedankt voor de tips,
Memijn
 
Hoi,
Het kan ook helpen om brood te geven wat niet al te vers is. Dat heeft bij ons zoontje geholpen. En als tussendoortje gaven we hem wel eens een broodkorstje. Daardoor wende hij aan de smaak.
Sterkte ermee!
Patricia
 
Als je eten in het mondje van een kindje stopt, is de kans op kokhalzen veel groter dan als het kindje het eten zelf in zijn mondje stopt.
Een kindje van 9 maanden kan  makkelijk zelf een stukje brood in zijn mondje stoppen. Ik zou het als ik jou was dus niet meer in zijn mond stoppen maar het brood in zijn handjes geven of  op tafel leggen zodat hij het kan pakken. Waarschijnlijk duurt het een paar keer voordat hij doorheeft wat hij er dan mee moet doen, maar dan gaat het vast veel beter dan nu.

Groetjes,
Helena
 
Terug
Bovenaan