brood eten

Hoi,

Bij het cb heb ik begrepen dat je kindje met ongeveer 7 maanden een broodje moet eten, alleen zou ik niet weten wanneer ik dat nog moet geven. Hoe doen jullie dat?? Mijn dochter is nu bijna 7 maanden en ik wil er wel langzaam aan beginnen.
Mijn schema ziet er als volgt uit

7.00 fles 220ml
8.30-9.30 slapen
9.30 fruithao
11.00 fles
12.00-15.00 slapen
16.30 liga
18.00 warm eten
en om 19.00-19.30 op bed en slaapt tot de volgende ochtend

Ben benieuwd of jullie tips hebben

groetjes nynke
 
Hoi Nynke,

ik ben ook nog steeds neit begonnen met het brood, geef wel af en toe een stukje brood maar nog niet een hele maaltijd. Volgens de lijst die ik van het CB heb gekregen, moet je het brood als lunch zien. Met dan een bekertje melk ( ong 150 ml ) ernaast. Dus dan zou je het ipv de fles van 11 uur kunnen doen.

Ik vond het met dat warme weer niet zo'n goed idee om dan maar gelijk minder drinken te geven, hij plaste al zo weinig. Zie er een klein beetje tegenop, lijkt me  zo'n gedoe...   (weet jij trouwens of je het brood kaal moet geven of je er iets ( wat dan) op moet smeren??)

groetjes Amanda
 
Hoi,

Ik ben ook net begonnen met broodgeven.
Het brood is denk ik voor tussen de middag, tenminste ik geef het tussen de middag tijdens de lunch. En ik geef gewoon een broodkorst waarop ze kan sabbelen. Om eraan te wennen.

En voor de rest geef ik fruit in de loop van de morgen en groente rond diner-tijd. En voor de rest borstvoeding op verzoek.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
Hoi,

Ik ga dit weekend beginnen met broodkorsten om op te sabbelen rond 11.30 uur. Nu krijgt ze dan nog 100 ml melk met pap van een bord en 100 ml uit een fles. De broodkorst geef ik er dan bij, ik kijk wel wat ze doet. Als dit goed gaat ga ik stukjes brood geven, met nog wat melk erbij. De pap moet vervangen worden door brood, en dan de pap 's ochtends geven. Mijn meisje is 6,5 maand, volgens het CB moest ik langzaam aan beginnen met brood, zodat ze rond 7 maanden daar wat van gaat eten. Liga vindt ze al geweldig, daar knabbelt ze heel wat van op, dus ik denk dat het wel goed komt. Ik wil straks stukjes brood gaan geven met wat banaan erop (vindt ze lekker) en daarna met wat ander beleg.

Succes!!!

Jootje
 
Hoi, mijn zoontje is nu 8,5 maand en 3 weken geleden ben ik begonnen met brood eten. Daarvoor gaf ik hem wel eens een korstje, maar nu krijgt hij het echt als lunch en hij vindt het geweldig! Ik snij de korstjes eraf, de rest in stukjes van 1 bij 1 cm. Smeerworst erop vindt hij echt superlekker, smeerkaas of alleen boter kan ook.(advies CB). Daarbij krijgt hij wat melk. Hij vindt het erg leuk om te kauwen, daar was hij duidlijk aan toe. Bovendien vindt hij het echt lekker.
Succes!
Mikky
 
Hallo Allemaal,

Met Huub ben ik begonnen met 6 maanden om hem brood te geven.
In het begin heb ik het gegeven als extra's vooral ook om te wennen, maar Huub hoefde niet echt te wennen. Hij vond/vind het heerlijk!!      
Hij at de eerste keer al een halve boterham toen ben ik het als maaltijd gaan geven.
Met 6.5 maand kreeg hij 's morgens en 's middags een snee brood. Ik haalde wel de korstjes eraf.
Je kunt vanalles op het  brood geven appelstroop, smeerkaas smeerworst ed.  
In het begin is het wennen maar het komt allemaal goed je moet het  gewoon de tijd geven.  Er  komt zoveel op ze af.          

Succes ermee.

Groetjes Brenda  
 
Hoi,

Om met brood te beginnen kan je het beste eerst een korstje geven om op te sabbelen, dan wennen ze er een beetje aan en daarna kan je voor lunch dus rond 11.00- 12.00 uur in jou geval een boterham met halvarine en smeerkaas/worst geven. Daarna nog lekker de fles.
Mijn dochter is nu 10 maanden en ze eet s' ochtens 1 a 2 boterhammen en een fles en met de lunch weer 1 a 2 boterhammen en een fles. Ze vindt het heerlijk.
Je moet er wel een beetje de tijd voor nemen, maar ja je moet zelf ook eten dus dat gaat in een keer door nog gezellig ook.
Succes.
 
Terug
Bovenaan