brood eten

Ik ben begonnen met brood geven aan mijn zoontje, hij kauwt wel maar begint daarna te kokhalzen en te hoesten dus dan leg ik hem op mijn knie op zn buik en klop ik op zn rug en dan komt het er gelukkig weer uit. Hoe pakken jullie dat aan?
 
Gewoon over een paar weken weer proberen en in de tussentijd laten oefenen op een korstje brood of een soepstengel. Ik geef mijn dochtertje nog steeds 's middags ook een fles bambix i.p.v. brood omdat ze het ook niet wegkrijgt. Het cb adviseert ook gewoon later nog eens te proberen. Succes.
 
Hoi Valesca,

Mijn dochter moest ook vaak kokhalzen en hoesten bij het eten van brood. Dit kwam mijns inziens doordat ze te snel wilde doorslikken. Toch heb ik haar steeds haar gang laten gaan (dus niet ingegrepen), want door het kokhalzen kwam het stukje brood terug en kauwde ze vrolijk verder. Uiteraard hield ik haar goed in de gaten. Haar broodje besmeer ik met boter of geprakte banaan. Ze kan er steeds beter mee overweg. De stukjes maak ik niet te klein - dat dwingt haar tot kauwen en de stukjes schieten zo ook niet te snel naar de keel - en ook geef ik haar regelmatig een korstje waar ze zelf aan kan knabbelen.

Wij voeden haar trouwens in de wipstoel (omdat ze nog niet zelfstandig kan zitten). Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes!
 
Mijn zoontje is nu 7,5 maand.
Ik was ongeveer een maand geleden al begonnen met kleine stukjes brood geven, maar dit spuugde hij allemaal weer uit.
Toen ben ik er eerst even mee gestopt en nu sinds een week weer begonnen met brood geven en nu eet hij een half broodje in best grote stukjes!!
Ik denk dat je kindje er nu gewoon nog niet aan toe is, maar kan best zijn dat het over een paar weken wel brood lust. even afwachten dus!!
succes
 
Terug
Bovenaan