BROOD ETEN

Ik zit met het volgende probleem, mijn zoontje van 15 maanden wil geen brood eten. Vanwege zijn melkallergie ben ik pas met gluten begonnen toen hij een jaar was. Ik heb het al duizend keer geprobeert maar hij spuugt alles uit! Vanwege zijn allergie zijn er ook niet veel zoete broodbelegsoorten die ik kan gebruiken, dus het brood extra aantrekkelijk maken lukt niet. Wie heeft zoiets ook meegemaakt, en nog belangrijker wie weet er een oplossing?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite,ik ben benieuwd naar jullie reacties! Groetjes Mandy

Ik heb ook een moeilijke brood eter gehad. Ik heb het als volgt aangepakt.Mijn kind was dol op fruit- hapjes. Ik heb eerst het brood heeeel fijn gesneden en door het fruit gemengt. Toen dit goed ging ben ik de stukjes groter gaan snijden. Vervolgens de fruithap op de boterham. toen dit goed ging 2 stukjes smeerkaas en de rest met fruit als beloning. De smeerkaas moest ik dwingen. Dit heb ik uit gebouwd naar meer stukjes. Nu eet ze normaal brood. Ik hoop dat je er wat aan heb. succes

Mijn dochter at ook heel laat brood, bij anderhalf jaar. Ze kreeg dus gewoon pap en in de winkel at ze wel brood. Zitend in het karretje gaf ik ze altijd een snee van het brood dat ik kocht. Gewoon droog. En thuis wilde ze het niet.

Mijn zoontje van 17 maanden houdt ook niet van brood. Korstjes luste hij wel, dus kreeg hij vaak een korstje met wat fruit en yoghurt. hij lust ook alle soorten crackers. Ik heb hem nooit iets opgedrongen, sinds kort eet hij smorgens en smiddags een half plakje brood wel of met jam of met pindakaas, de rest lust hij niet. De zoon van mijn nicht is 10 jaar en houdt ook niet van brood, hij eet het zelden(alleen gebakken in de koekepan)Als ik hem zie maak ik me geen zorgen over mijn zoontje en laat hem gewoon. Mijn andere zoon(4) en houdt heel veel van brood maar warn eten is een ramp.Ieder zijn smaak denk ik dan.
maak je er niet druk om, zolang ze verder gezond eten is er niks aan de hand. groetjes christa

Terug
Bovenaan