Brood eten

A

Anoniem

Guest
Dean  is inmiddels 9 mnd (en 1 dag, but who's counting).  Hij eet nog geen boterham. Hij is net alsof hij niet weet hoe  hij moet kauwen. Ik blijf het aanbieden, maar hij "slaat" het allemaal op in z'n gehemelte.  Heb al van alles geprobeerd: slokje drinken tussendoor, verschillende  belegsoorten er op, in melk dopen, etc. maar niets lijkt te helpen. Het wordt nu telkens een strijd en eerlijk gezegt heb ik daar niet zo veel zin meer in.

Heeft iemand tips?

Groetjes,
Nelly.

Hoi Nelly,

tip 1: niet te veel strijd aangaan. Wil ie het echt niet..nog even 2 weken wachten en opnieuw proberen. Kian moest het ook niet. Even gewacht en ineens wist ie dat ie erop moest kauwen en doorslikken

tip 2: jam.....Werkt bij kian uitstekend. De rest wil hij niet. Nu heel langzaam lust ie af en toe kaas, maar meestal ... jam (of een lepeltje fruithap wat ik uit het potje geschraapt heb)

tip 3: alleen de korst geven om op te sabbelen. Misschien wil ie dat wel.

Liefs Nelleke

Hoi Nelly,

Geef je t recht in het mondje?Al geprobeert om n stukje brood in de wang te geven,mischien dat hij dan gaat kauwen?

Succes!

o ja, dat was tip4. Ik wist dat ik er een miste, maar wist 'm niet meer.
Werkt erg goed!

Hey,

Ik heb al smeerkaas, smeerworst en jam geprobeert en ook melk. Hij lsut het wel, maar weet gewoon niet hoe hij moet kauwen. Hij krijgt 8 mnd-potjes, daar zitten stukjes in en die slikt hij in 1 keer door. Met een korstje brood zit hij alleen maar te spelen. Ik heb het al in z'n wang gestopt, gewoon in z'n mond en met een vork. Ik probeer het al anderhalve maand maar het wil niet lukken. Zucht.

Groetjes,
Nelly.

Probeer het eens met brood dat niet al te vers is of licht geroosterd brood. Het blijft dan minder makkelijk aan het gehemelte plakken.

Je kan bijv. 's ochtends al een stukkje brood uit de diepvries of de verpakking leggen. Als hij ht moet eten is het een stuk knapperiger.

Bij Lukas werkte dat goed.

Annemieke

Terug
Bovenaan