brood eten

Hoi allemaal,

Ik kreeg het CB het advies om met brood te beginnen. Onze zoon is nu 7 maanden en 3 weken(bijna).
Want anders gaat het niet goed,en leert hij geen brood eten en gaat het "kokken gevoel op de tong niet naar achteren..."
Nu ben ik het gaan proberen,maar hij stikt zowat elke keer de moord,gaat heel erg kokken,de tranen staan in zijn ogen....
Ik heb het een aantal keer geprobeerd maar nu is het zo dat hij zodra hij het brood voelt hij bij voorbaat al gaat huilen(logies natuurlijk,het is niet leuk)

Hebben jullie nog tips? zijn jullie ook echt rond 7 Maanden begonnen?

groetjes
 
Hoi,

Wij zijn ook zo rond 7 maanden begonnen met brood.
In het begin deden wij niets op de boterham of alleen een beetje boter.
En dan hele kleine stukjes geven.
Het liefst ook wat ouder brood omdat vers brood meer op een bal gaat in de mond.
En natuurlijk de korstjes eraf halen en die eventueel los geven in het handje.
Succes!!
 
Wij zijn begonnen met de korstjes. Die kon ze zelf vasthouden en dat ging echt prima.
Maar ik zou zeggen, dat als het echt niet gaat, dat je dan beter over een paar weken opnieuw kunt proberen.
 
Dat heb ik allemaal geprobeerd,kleine stukjes ouder brood,niks er op,korstjes....
Ik ben er ook mee gestopt! het moet allemaal wel leuk krijgen.
Ik kreeg nog wel de tip: Cracottes met Brinta vezels.
Ik geef hem 1 x hele in de middag en het gaat er in als koek...
Bedankt voor de tips.
 
Hi,

hier ook al brood bij 7 maanden.
Maar geen korst! Ook niet in de hand! Bij beide kindjes ging dit niet goed. Ze staken die dingen te ver in hun keel en dan kokhalsten ze er alles weer uit.

Wij snijden het brood in kleine stukjes en leggen dat geven we dan. Op een gegeven moment vinden ze het ook heel leuk om zelf te pakken. en als je er niks op doet, wordt het ook geen knoeiboel.

Het schijnt dat het kokhalsen wat de kleintjes doet, niet te vergelijken is met ons kokhalsen. Zij hebben deze reflex nog voor op de tong liggen. Het is dus niet omdat er iets in het verkeerde keelgat schiet. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Maar ik zou gewoon even een tijdje uitstellen anders wordt het zo'n drama en dat is nou net wat eten niet moet worden.

Succes.
Gr. Tamara.
 
Hier pas met 10 maand begonnen, onze zoon was idd ook iedere keer aan het kok halsen. Een tijdje niet geprobeert omdat hij er ook zowat in stikte en nu met 10 maanden weer geprobeerd en toen ging het al een stuk beter.
Ik geef hem nu brood zonder korst maar hij kan denk ik al wel met korst zo goed gaat het nu.

Succes ermee.
Groetjes Ingrid
 
Terug
Bovenaan