brood geven

beste ouders

Ons zoontje mag binnenkort brood eten
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
En ze vertelden op het CB met een beker melk, zou dit gewone melk mogen zijn
Hopelijk kunnen jullie me wat adviesen geven
Hij is nu 7 maanden
 
Onze zoon kreeg met 6 maanden al een broodkorstje om te wennen met brood eten.
Dit op advies van het CB.
En hij is nu 8 maanden en krijgt er smeerkaas voor kids op.
En in kleine stukjes geven hij vind het erg lekker.
En die beker melk is gewoon opvolgmelk maar dat geef je dan in een bekertje.
Veel succes.
 
Hallo,

Gewoon langzaam laten wennen aan de boterham. Onze dochter had het in 3 dagen door dat dat toch erg lekker was.
Ik doe er afwisselend smeerworst/smeerkaas op en ze eet zelfs de korstjes op (ze is 7 maand). En ze krijgt er van mij 150 cc gewone melk bij uit de fles....Voor een tuitbeker of gewone beker vind ik haar nog te klein.
 
Hoi

Ik ben begonnen met wit brood en dit heb ik gedoopt in melk. Maar daar was mijn dochter al snel op uitgekeken, dus kreeg ze er wat anders op. Zoals smeerkaas, leverpastei, later ook kipfilet, kaas, jam, pindakaas. Nadat het eten van witbrood goed ging, ben ik over gegaan op bruin brood. Dit ging eigenlijk heel makkelijk.
Ik geef ook opvolgmelk erna. Nog steeds uit de fles, omdat ik vind dat dat beter en makkelijker gaat. En sap drinkt ze uit een gewone beker of tuitbeker en eten (melk) uit een fles.

Groetjes Ria
 
Hier ook wit brood en eerst een korst daarna brood met wat boter. Daarna smeerworst en al snel vleeswaren. Omdat ze een koemelkallergie heeft mag ze geen smeerkaas en worst is zo eentonig.
Zoet lust ze niet dus krijgt ze alleen hartig beleg.

groetjes
 
Tijn, 7mnd, heeft ook eerst op een korstje gesabbeld. Nu krijgt hij een hele boterham incl korstjes met smeerkaas of smeerworst. Een groot feest. Daarna krijgt hij 100 cc opvolgmelk in een flesje......gaat super tot nu toe!
 
Terug
Bovenaan