Brood geven

Hoi hoi,

Ik heb even een vraag.
Mijn dochter Gwen, is nu 6,5 maand en we mogen van het CB brood gaan geven. Nu heb ik het aangepast in haar voedingsschema. Maar klopt dit nou een beetje? Ze krijgt inderdaad om 10 uur pas haar eerste fles want dan wordt ze pas wakker en aangezien ik thuisblijfmoeder ben vind ik dat niet zo erg.
Maar dit is haar schema:

10u 200cc
13u Fruit (groot potje)
15u Brood + 135cc
17u Groente (groot potje)
20u Halve Liga + 80cc diksap
22u 230cc + 2 eetlepels Nutrix

Ze woog trouwens vandaag 9080gr en ze is 70cm. Lekkere flinkerd dus, was ze bij haar geboorte ook al.

Alvast bedankt!!
Groetjes Ramona en Gwen.
 
hai hai

Persoonlijk zou ik ook het brood om 13.00 geven en het fruit om 15.00 Brood ( en de fles)kan gezien worden als een volwaardige voeding. En duurt dan ook langer totdat het verteerd word. Na fruit valt het minder zwaar om dan na 2 uur weer groente te geven. Ook voor straks is het inderdaad makkelijker zodat ze gewoon met jullie mee kan eten!

Groetjes corine
 
Hoi hoi,

Ben het met bovenstaande dames eens om het broodje om 13.00 uur te geven.

Je kunt dan smiddags het fruithapje geven bijvoorbeeld.

Ik zou dan verder het laatste flesje vervroegen naar 20.00 uur. Dit dan ipv flesje sap met liga. Op die manier ligt je kindje eerder in bed. Misschien vind je dat wel fijn.

Maar als het je goed bevalt om tot 22.00 met je kindje bezig te zijn is het natuurlijk helemaal prima.

Ons schema is als volgt:
7.30 uur flesje pap 200 cc
10.30 uur fruit
12.00 uur 1 a 2 boterhammen met 100 cc opvolgmelk
14.30 uur flesje sap/thee met rijstwafeltje
16.00 uur warme maaltijd met vanilleyoghurt na
20.00 uur fles opvolgmelk 200 cc
 
Terug
Bovenaan