Brood hoe moet dat?

Het cb heeft aangegeven dat onze zoon brood mag gaan eten. Hij heeft nog geen tandjes en eigenlijk vind ik het dood eng. Hoe hebben jullie dit aangepakt.
moet hij dan bijvoorbeeld 1 boterham eten. Hoe zag jullie schema er uit toen jullie kleintjes met eten begonnen.
Wat moet ik doen als hij in zijn brood stikt.
Je zit ik vind het   nog helemaal niets, maar misschien dat dit na jullie verhalen wel anders wordt.

Hoi,

Onze zoon is begonnen met brood toen hij een maand of 8 was. hij had toen nog maar 1 tandje. Net als jij was ik huiverig en stond ik paraat voor de Heimlich-greep!! Maar, het ging eigenlijk prima. eerst 1 broodje zonder korst, (niet te vers brood) met wat smeerworst. en al sabbelend ging dit naar binnen.

succes

Hoi,

Onze dochter eet brood vanaf dat ze 7 mnd was. Het gaat prima ze heeft geen tanden (nog niet, inmiddels 8 mnd) en ze kauwt en sabbelt erop en slikt het dan door. Het gaat niet altijd goed maar met een kokhals komt het stukje  brood er gewoon weer uit. Ook korsten vindt ze heerlijk die krijgt ze meestal 's ochtends na de BV en als tussendoortje.
O.ja  je kan er smeerkaas op smeren of lekker wat geprakte  banaan  of gewoon boter. (vindt ons dochtertje het aller lekkerste, alleen boter.)

Succes ermee.

Groetjes Marian

Hoi,

Wij zijn ook met 7 maanden met brood begonnen. Ik heb haar de eerste paar dagen gewoon een broodje gegeven en daar heeft ze mee gespeeld en een klein beetje opgegeten. Daarna ben ik er appelstroop op gaan doen en in hele kleine stukjes snijden (of knippen met de schaar, gaat perfect). Eerst nog zonder korst, maar inmiddels lukt het haar ook om de korstjes weg te krijgen. Ze is nu bijna 9 maanden en vind het heerlijk.

In het begin at ze trouwens maar een paar stukjes brood en eigenlijk pas sinds twee weken eet ze een hele boterham. Ik doe er banaan, appelstroop, jam, smeerworst of smeerkaas op.

Op keukenkikker.nl staat een recept waarbij de banaan met kleine stukjes brood prakt. Dan wordt het een soort papje, wat je met een lepel kunt voeren. Misschien is dat een goede manier voor je? Ons meisje heeft trouwens ook nog steeds geen tandjes.

groetjes,

Desiree

Als je een hele boterham nog eng vindt, kun je in het begin eerst een broodkorst geven. Vinden veel kinderen erg leuk om aan te knabbelen!

Dat je kindje nog geen tandjes heeft, geeft helemaal niet. Voel maar eens aan die kaakjes: die zijn heel stevig en ook een beetje scherp. Daar kunnen ze prima mee kauwen.

Mijn zoontje kreeg vanaf 7,5 maand hele boterhammen te eten (zonder iets erop), hij vond het heerlijk.

Groetjes,
Helena

ik heb mijn dochtertje van de week ook voor het eerst brood gegeven, morgen is ze 7 maanden. Ze zat mijn boterham met pindakaas zowat uit mijn mond te kijken, dus ik heb haar een klein srtukje gegeven, vond ze gweldig dus we hebben voor haar ook een boterham gesmeerd. Daarvoor at ze al liga en rijstwafels zelf, dus ze was al wel gewend aan vast voedsel. Ook een broodkorstje gaat er goed in, dat sabbelt ze helemaal fijn en dan kan ze het zonder moeite doorslikken.
Blijf er inderdaad wel altijd bij als ze eten, en zorg dat ze rechtop zitten, dan is er weinig kans op verslikken. Kinderen hebben nog een wurgreflex, dus als ze zich verslikken gaan ze eerder kokhalsen dan dat ze stikken.
Veel plezier met de eerste boterham!

groetjes, Ellen

Hallo moeders,

Mijn zoontje kreeg vanaf 8  maanden ook brood. Ik ben met hele kleine stukjes begonnen. Gewoon een paar stukjes om te beginnen. Het was nog niet direct zijn hoofdmaaltijd. In het begin duurde het heel lang voordat hij een stukje had doorgeslikt. Later ging dat steeds beter. Toen hij op een gegeven moment een heel broodje at deed hij er eerst nog wel een half uur over. Nu, hij is nu 11 mnd., heeft hij het broodje in 10 minuutjes op. En het is echt zo dat wanneer ze het niet helemaal kwijt kunnen, het broodje gewoon weer 'uithoesten'.

Wat ik nog wel even wil zeggen is dat er wordt afgeraden kindjes in de eerste 2 levensjaren producten te geven waar pinda's in verwerkt zijn. Je kindje kan allergisch zijn voor pinda's en wanneer dat zo is kan dat heel erg gevaarlijk zijn.

Succes met het geven van stukjes brood. Het is echt heel schattig om te zien hoe heerlijk zo'n kleintje op een stukje brood kan sabbelen.

gr. Erna

Terug
Bovenaan