brood / koek verslikken

Hallo allemaal..

mijn zoontje is 7 maanden en vindt al vanalles lekker, de groentehappen gaan er met smaak in! van het c.b. mocht hij al een broodkorstje sinds vorige maand en koek als liga of de speciale bambix koekjes....hij vindt dit echt heerlijk alleen hij heeft zich al 2x behoorlijk verslikt in een stuk koek en brood...ik vind dit dus erg eng...hoe hebben jullie dit gedaan of wat gaven jullie??

gr.
saskia
 
ik ben begonnen met een bruine boterham zonder korst met boter en smeerkaas, dat glijdt lekker naar binnen of jam. in koek stikte hij in het begin ook, tenminste de bambixkoekjes, die berenkoekjes, ik heb er meer gehord die in die koekjes stikken en hij krijgt ze nog niet, zorg dat je altijd een flesje bij de hand hebt en geef hele kleine stukjes brood, het is natuurlijk heel erg wennen hard voedsel.
verder wel rijstwafels en liga.
succes brenda
 
Hoi, heel herkenbaar. Inmiddels kan ik o.a. brood iets relaxter geven, maar wat een enge toestand vond ik dit in het begin. Wat ik met brood deed; in hele kleine stukjes zonder korst geven en dan ff.soppen in de opvolgmelk. Dan slubberen ze het ook naar binnen. Die bambixkoekjes doe ik gewoon niet.Wat een ellende zeg. Mijn dochtertje blijft er zowat in. Ik geef nu wel eens een stukje rijstwafel (van die kinderwafeltjes). Gedoseerd geven en evt. beetje nat maken...dat gaat ook steeds beter. Ik denk maar zo;alle begin is moeilijk.ZOwel voor ouders als kind. Groot worden ze wel...maar hoe he?!
 
Terug
Bovenaan